Gradska toplana od presuda zaradila 1,6 milijuna, izgubila 742 tisuće kuna – sudila se s 222 korisnika: Većina je zadovoljna uslugom!

Od 2012., kada je osnovana, do kraja prošle godine, Gradska toplana po sudskim je presudama uprihodovala 1,6 milijuna kuna, a platila 742.683 kuna, a kako se sporila sa 222 svoja korisnika, od njih 7.846, zaključila je da je većina zadovoljna njenim uslugama.

Proizlazi to iz odgovora na naš upit – koji smo čekali od 17. siječnja do 14. veljače, s pojašnjenjem od 31. siječnja da je većina informacija koje tražimo kod odvjetničkih ureda, a ne u tvrtki – u kojem direktor Hrvoje Klobučar navodi da je Gradska toplana od svojeg nastanka 2012. prema pravnim i fizičkim osoba pokrenula 623 sudska procesa, no u većini slučajeva radi se o istoj pravnoj stvari kroz više procesa za istog krajnjeg korisnika: radi sprječavanja zastare potraživanja Gradska toplana dužna je pokretati ovrhe jednom godišnje, čime iz iste pravne stvari nastane više procesa. A pokretani su “iz raznih razloga”, manji dio s korisnicima koji koji osporavaju ugovorni odnos s Gradskom toplanom ili su se izdvojili ne poštujući zakonsku proceduru, onima koji osporavaju svoja dugovanja po izdanim računima, izdvojenim korisnicima koji nisu suglasni s izdanim fakturama, te s onima koji su osporavali primitak usluge uopće.

– Od navedenih sudskih postupaka, po presudama Gradska toplana je uprihodovala 1,692.764 kune, a ista je imala 742.683 kune troškova za razdoblje 2012-2019. Gradska toplana je ukupno dobila 195 sporova, što u potpunosti (173 spora), što djelomično ili su isti riješeni nagodbom tužitelja i tuženika (ukupno 22 spora), dok je ista izgubila ukupno 59 sudskih sporova. U 135 predmeta tužba je povučena na inicijativu Gradske toplane odnosno postupci su obustavljeni po drugoj osnovi , bilo iz razloga nemogućnosti provedbe ovrhe, nesvrsishodnosti ili neekonomičnosti daljnjeg postupka ili iz razloga što su dugovi tuženika podmireni. U ostalima se čeka prvostupanjska ili drugostupanjska presuda (jer su isti pod žalbom jedne ili druge strane) ili je postupak prekinut te se čeka da nadležni sud odredi nastavak postupka. U određenom broju sporova radilo se i o stečaju nad tuženikom ili su predmeti spojeni s drugima, baziranim na istoj činjeničnoj i pravnoj osnovi ili su promijenjeni upisnici predmeta te su predmeti ustupljeni drugim nadležnim sudovima te se nalaze u rješavanju kod istih ili je došlo do zastoja postupka, ali ne krivnjom tužitelja, tvrdi Klobučar.

Precizira i da je Toplana protiv pravnih osobe vodila ili vodi 14 sudskih sporova: 1 je dobila, 3 izgubila, a ostali još traju. A među ona 623 ukupna sudska procesa, korisnika s kojima jest ili je bila u sporu su 222.

– U svim pravnim procesima koje Gradska toplana vodi ili je vodila (procesi nastaju prigovorom na ovrhe svake godine) se radi o vrlo malom od ukupnog broja korisnika (ukupno 222 korisnika od trenutnih 7.846), čime možemo ustvrditi da je velika većina korisnika zadovoljna uslugom grijanja. Obzirom da se tek prije neku godinu (2017.) počele donositi pravomoćne odluke, očekujemo da će se sudski procesi za većinu “starih” predmeta riješiti u sljedećih 1-2 godine (ovisi o brzini donošenja presuda od strane suda), nadalje sam broj novih procesa koji nastaju po ovrhama je dvostruko manji tijekom 2018. i 2019. u odnosu na 2016. i 2017., odnosno, trend nastavka novih procesa je silazni. Gradska toplana u svakom slučaju uvažava odluku suda i ukoliko pravomoćno izgubi spor pokreće proceduru brisanja krajnjeg kupca iz evidencije krajnjih kupaca (tamo gdje je to predmet), odnosno, odustaje od daljnjeg procesiranja i po ostalim otvorenim postupcima za istog kupca, zaključio je Klobučar.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest