Ako vlak s polaskom u šest ujutro iz smjera Ozlja nije profitabilan i neisplativ, ne znamo kako je onaj koji putuje u pola deset iz Ozlja, koga taj vozi, pitaju se ogorčeni putnici ozaljskog kraja.
HŽ putnički promet najavio je krajem prošle godine kako zbog
epidemije bolesti COVID-19, koja negativno utječe na potražnju za
uslugama javnog prijevoza, bilježi veliko smanjenje broja
putnika. Stoga je od 25. prosinca 2020. godine privremeno
smanjen opseg željezničkoga putničkog prijevoza na području
cijele Hrvatske, a u Karlovačkoj županiji ukinuto je do
daljenjega desetak putničkih linija, najviše iz smjera Bubnjarci
– Ozalj – Karlovac.
Iako u svom obrazloženju HŽ naglašava kako je riječ
neprofitabilnim linijama s malim brojem putnika, prema riječima
istih tih putnika, to baš i nije tako. Naime, kako su nam kazali
putnici iz ozaljskog kraja, koji su i više nego razočarani takvom
odlukom HŽ-a, ukinuto je upravo prometovanje vlakova, koji
uz “školske” linije jedine broje znatan broj putnika.
U razgovoru za KAportal to je upravo potvrdila Snježana Kučinić
iz Ozlja, naglasivši pritom kako se bez problema može
provjeriti da je upravo ukinuta linija putničkog vlaka s
polaskom iz Karlovac u 4.27 br. 4401 i polaskom u 15.22 br. 4408
prema Ozlju i Bubnjarcima svakodnevno imale dosta putnika.
– Radi se o takozvanim radničkim vlakovima i jedinom redovitom
javnom putničkom vezom iz smjera Ozlja prema Karlovcu. Njime su
svakodnevno putovali radnici koji rade od 7 do 15 u Karlovcu, ili
od 8 u Zagrebu, ili pak srednjoškolci, naročito oni koji pohađaju
Medicinsku školu, u kojoj imaju više obaveza pa ne stignu na sat
vremena raniji vlak, poručuje Snježana.
Istog je mišljenja i Alma Starešina iz Zorkovca kaj Ozalj, koja
je godinama putovala vlakom na posao u Karlovac.
– Ako je trebalo ukinuti neke linije vlakova prema Ozlju, to
zasigurno nisu trebali biti vlakovi koji dolaze prije
sedam ujutro u Karlovac i odlaze oko pola četiri popodne. Ne
pojmljivo je da smo danas svjedoci toga da između dva grada u
Karlovačkoj županiji ne postoji adekvatna javna putnička veza.
Ako taj vlak s polaskom u šest ujutro iz Ozlja nije
profitabilan i neisplativ, ne znam kako je onaj koji putuje
oko deset iz Ozlja, koga taj vozi, pita se Alma.
Iako postoje i mnoge druge nelogičnosti u linijama vlakova i
usklađivanju voznih redova, naročito s onim prema Zagrebu ili
obližnjoj Duga Resi, ukidanje ovog jedinog radničkog vlaka iz
smjera Ozlja prema Karlovca, kažu nam naše sugovornice, kap je
koja je prelila času i izazvala lavinu nezadovoljstva među
putnicima iz šireg ozaljskog kraja. Kako nam u nastavku
pojašnjavaju, za mnoge radnike ovog kraja, putovanje vlakom
najadekvatnija veza prema poslu, a to bi trebalo biti i svrha
javnog prijevoza, u ovom slučaju vlaka. Ako njegovo prometovanje
nije u skladu s potrebama putnika, čemu uopće da i prometuje,
pitaju se.
– Ovim potezom HŽ je mnoge putnike, ali prvenstveno žene stavio u
nepovoljan položaj, jer neke od njih više nisu u mogućnosti
odlaziti na posao, a jako teško mogu naći posao u mjestu
stanovanja, inače ne bi ni putovale u Karlovac ili Zagreb. Takvom
odlukom, u vlakovima se ubrzo više neće nitko ni voziti, a
ruralni krajevi ostat će uskraćeni za osnovne potrebe, kao što je
adekvatni javni prijevoz. Toliko o najavljenom ravnomjernom
razvoju svih krajeva lijepe naše, poručuju.
O toj problematici Snježana i Alma pokucale su na mnoga vrata, i
ona u resornom ministarstvu, HŽ-u, Karlovačkoj županiji, no
bezuspješno. Privremeno, bar onima iz Ozlja, uskočio je Grad,
koji im je osigurao prijevoz kombijem u jutarnjoj smjeni.
– I na tome zahvaljujemo gradonačelnici Gordani Lipšinić što nam
je odmah uskočila u susret, no znamo da to nije trajno rješenje.
Stoga apeliramo, u ime svih putnika, da zajedničkim snagama
pokušamo utjecati da se linije putničkog vlaka 4401 i 4408
ponovno uspostavi. Ukoliko stvarno nema sluha u HŽ za to,
smatramo da je onda uvođenje javne autobusne linije u tom pravcu
u isto vrijeme jedini ispravni potez, poručuju naše sugovornice.