S ciljem zaobilaženja gužvi i čekanja za prelazak granice dio tranzitnog prometa prema Sloveniji i ostatku Europe prelijeva se i na okolne lokalne prometne pravce
Iako još nije ni završila, brojke jasno pokazuju kako je ovogodišnja turistička sezona i u pandemijskim uvjetima premašila sva očekivanja, na što nedvojbeno ukazuje i stanje na cestama, a ponajviše na graničnim prijelazima. Govore nam to i sami mještani pograničnih područja, koji uz duž državne ceste DC6 od čvora Novigrad preko Ribnika, Žakanja do GP Jurovski brod, ne pamet tolike prometne čepove, a prometno je i prema malograničnom prijelazu u Pravutini, što ovih godina nije bio slučaj.
I u uobičajenim uvjetima, dobra prometna povezanost izlaza s autoceste Zagreb – Rijeka prema granici sa Slovenijom u ovom dijelu Karlovačke županije, privuče iz godine u godinu sve veći broj putnika u tranzitu. Stoga ni ne čudi da se velik broj njih dobro snalazi i na okolnim lokalnim putevima, kao što je to slučaj na području granične općine Žakanje, a sve s ciljem zaobilaženja višekilometarskih gužvi i čekanja za prelazak granice preko graničnog prijelaza Jurovski Brod.
Silom prilika, tako su mirniji zaseoci postali pravi obilazni pravci, što očekivano mještanima nije po volji. Razloga je mnogo, kažu nam mještani, a onaj primarni je da lokalne ceste nemaju kapacitete ni gabarite da mogu podnositi sva taj promet, a naročito ne jurnjave pojedinaca. Kako nam kaže jedan stanovnik iz mjesta Donji Bukovac u općini Žakanje, koji se nalazi na takozvanoj obilaznoj ruti, “razumljivo nam je da domaći ljudi prolaze okolnim putem jer zbog kolone ne mogu do svoje kuće ili na posao, ali da je ova lokalna cesta postala pista za strance nije u redu, promet bi njima trebalo ograničiti”.
No, dopustiti prometovanja tim pravcima samo lokalnom stanovništvu za naše je prilike teško provedivo, jer prvo se po starom hrvatskom pravilu treba utvrditi tko to može učiniti. Naime, KAportal se prvo o toj problematici raspitao u PU karlovačkoj, iz koje su nas izvijestili kako “ograničenja prometa na cestama nije u nadležnosti policije već Ministarstva mora, prometa i infrastrukture odnosno vlasnika infrastrukture, koji može donijeti odluku o drugačijem uređenju prometa kada za to postoje opravdani razlozi”. Rekli bismo, ima smisla.
Pa kako se navedeni prometni obilazni pravci nalaze pod ingerencijom Županijske uprave za ceste Karlovca, naš upit preusmjerili smo ŽUC-u, tražeći isti odgovor na pitanje “može li se promet na tim dionicama cesta ograničiti samo za lokalno stanovništvo”. Oni pak odgovaraju da to nije u njihovoj nadležnosti već MUP-a, odnosno PU karlovačke. Šta reći…