Zeleni telefon Eko Pana i u prošloj je godini često zvono, a
zaprimljeno je 129 prijava građana. Panovci kažu da se najviše
prijava odnosi na kategoriju otpad (28 posto) ali i napominju da
je taj postotak osjetno smanjen u odnosu na prethodne
godine kada je dosezao 40 – 45 od svih poziva.
– Dok se prijašnjih godina najveći broj prijava u ovoj
kategoriji odnosio na divlja odlagališta otpada, u 2016. tek 16
od 37 poziva odnosilo se na divlja odlagališta otpada, dok su
ostalo bili upiti o pravilnom zbrinjavanju pojedinih vrsta
otpada, upiti o radu reciklažnog dvorišta, odvozu komunalnog
otpada i slično, kažu Panovci.
Nakon otpada, najviše se ističe kategorija vode u kojoj je
zaprimljeno 30 prijava (23%) gdje je najčešće prijavljivani
problem opet bio nepropisno ispuštanje otpadnih i fekalnih voda
izravno u okoliš.
– Osim spomenutog problema ovu je kategoriju u 2016. obilježilo i
nekoliko prijava vezanih za zahvate na karlovačkim rijekama –
izgradnju malih hidroelektrana pri čemu se nisu poštovali propisi
kojima se regulira područje zaštite okoliša i prirode. Slijede
kategorije zelenilo i životinje u kojima je zaprimljeno po 17
prijava (13.18%), gradnja i šume sa po 5 prijava, zrak i zračenje
sa po 2 prijave (1.55%), te buka, promet, rudarenje i tlo sa po 1
zaprimljenom prijavom (0.78%). U kategoriji razno zaprimljeno je
10 prijava (7.75%), pobrojali su u Eko Panu.
Najbitnije je da se po prijavama i postupalo. Uspješno je
riješeno 107 prijava (82.95%), a od preostale 22 prijave dio njih
je u postupku rješavanja (odnosno čeka se na odgovor nadležnih
tijela), dok na nekoliko prijava nije zaprimljen odgovor (šutnja
administracije). Ovdje se nalazi i nekolicina nepotpunih prijava
po kojima nije bilo moguće postupati zbog nedostatka osnovnih
informacija.
U 2016. godini zabilježili smo najmanji postotak anonimnih
prijava dosad – 40 prijava, odnosno 31%. Svih prethodnih godina
ta je brojka premašivala 50-60%.
Građani postaju sve otvoreniji, no i dalje nisu spremni
samostalno rješavati okolišne probleme. Usprkos našim
nastojanjima da ih potaknemo da budu aktivniji i samostalniji
građani tek iznimno samo traže pomoć, odnosno savjete aktivista
na Zelenom telefonu kako da sami riješe određeni problem; u
najvećem broju slučajeva rješavanje problema u potpunosti ostaje
na aktivistima.
– U 2017. godini cilj nam je da još više potaknemo građane na
rješavanje problema vezanih uz zaštitu okoliša te da
građane i dalje nastavimo informirati i poticati na
prijavljivanje problema u okolišu i intenziviramo suradnju sa
jedinicama lokalne uprave i samouprave, zaključuju u Panu te
podsjećaju građane – 072 123 456 je broj Zelenog
telefona.
KAportal.hr