U Ilirskoj dvorani karlovačke Gradske knjižnice Ivana Gorana
Kovačića, u okviru Noći knjige održan je i 2. stručni skup na
temu čitanja, u suradnji županijskih vijeća učitelja i
nastavnika hrvatskoga jezika Karlovačke županije i Hrvatskog
čitateljskog društva.
Maja Zrnčić, koordinatorica radne skupine za izradu Nacionalne
strategije za poticanje čitanja, upravo je na ovome skupu prvi
puta objavila da će Vlada odobriti Strategiju, što je potvrdila i
ministrica kulture RH i ostalim sudionicima na otvorenju
manifestacije Noć knjige 2017. u Nacionalnoj i sveučilišnoj
knjižnici u Zagrebu. Osnovni je cilj Strategije razviti kulturu
čitanja kako bi što veći broj ljudi čitao sa zadovoljstvom i
razumijevanjem. Strategija bi trebala povećati osviještenost
potrebe za čitanjem, ali ponuditi i niz mjera i aktivnosti za
unaprjeđenje čitalačkih navika svih dobnih skupina počevši od
najmlađih.
Predavanje o pluriperspektivističkom čitanju lektirnih djela
održala je mr. sc. Emica Calogjera-Rogić, istaknuvši brojne i
različite perspektive pristupa tekstu koji potiču dubinsko
čitanje, aktualizaciju, bogaćenje rječnika, prosudbu, raspravu,
uspoređivanje i kritičko mišljenje.
To su ujedno i kategorije pristupa nastavi i tekstu koje je u
svom predavanju naslovljenom “Komunikacijski pristup tekstu –
motivacijski izazov” isticala i Nikolina Nikolić, učiteljica
hrvatskoga jezika u OŠ Mahično i voditeljica Županijskog stručnog
vijeća učitelja hrvatskoga jezika.
Drugačiji, a opet u mnogim segmentima podudaran pristup
književnom djelu, ponudila je Matilda Marković, učiteljica
hrvatskoga jezika u OŠ Draganići, suvoditeljica ŽSV-a i
diplomantica na specijalističkom studiju dramskog odgoja, koja je
nazočne uputila u metodu nazvanu “Devet okvira udaljenosti od
teksta i radnje prema Dorothy Heathcote”, metodu koja
podrazumijeva učitelja u ulozi koji vodi “iznutra”, neprimjetno,
čime se obrću klasične uloge u razredu.
Stručni skup bio je odlično posjećen i izvrsno se uklopio u
niz aktivnosti karlovačke Noći knjige.
KAportal.hr