U proteklih 10 godina broj članova kluba sa početnih dvadesetak dosegao je 60, gdje se ustalio u posljednje 3 godine. Članovi su Karlovčani, ali ima ih iz Delnica, Slunja, Jastrebarskog i Zagreba. S posebnim pijetetom sjećamo se prvog predsjednika kluba, prerano preminulog dragog prijatelja Đorđa Jerinića – Đokse, koji je bio inicijator osnivanja kluba, te je u nasljeđe ostavio svoju viziju rekreativnog biciklističkog kluba, a što klupsko vodstvo nastoji trajno održati.
Razvoj kluba, vođen voljom i ambicijom članova, tekao je vrlo brzo. Od početnih ‘laganini’ vožnji po okolici Karlovca stiglo se do godišnjeg plana kojeg se svake godine ostvari kroz 65–70 klupskih vožnji subotom i nedjeljom, 6-8 jednodnevnih putovanja po Lijepoj Našoj i susjednim državama, 2 ili 3 višednevna putovanja vikendom, te obično jedne velike ekspedicije, u trajanju 8-10 dana, pa i više.
Zahvaljujući susretljivosti Gradske knjižnice ‘Ivan Goran Kovačić’ prije 3 tjedna otvorili smo retrospektivnu izložbu ’10 godina pedaliranja’ u prostoru Knjižnice za mlade. Izložba, kao što njezin naziv kaže, pokušava približiti javnosti aktivnosti članova ‘Pedale Laganini’ u proteklih 10 godina, što obuhvaća prikaz preko 40 jednodnevnih putovanja, 6 redovnih biciklijada tijekom sezone, te 15 višednevnih putovanja i ekspedicija. Izložba se zatvara sutra, tako da tko je nije pogledao još uvijek stigne. Izložbu su postavili Vladimir Latković i moja malenkost, a autor popratnog foto i video prikaza je Dario Matanić.
ZAPISNIK S PRVE ORGANIZIRANE VOŽNJE KLUBA PEDALA – LAGANINI Datum: 26. ožujak 2006. godine Polazak: ispred prostorija kluba u 15 sati Planirana ruta: Karlovac – Jelsa – Zadobarje (pauza u lokalnoj trgovini) – Grdun (Papalina) – Jaškovo (pauza pred lokalnom trgovinom) – Pokuplje – Hrnetić – preko Banije – prostorije kluba u Haulikovoj. Planirano kilometara: 32 km Vođa puta: Jerinić Đorđe Prisutni: Đorđe Jerinić, Boris Suknaić, Vlado Latković, Đuro Matijević, Stjepan Pastuović, Iva Radočaj, Vlado Brkić, Svetozar Matanović, Ljubo Šainović, Zlatko Lenuzzi, Aleksandra Mataković (plus tri ženske nepoznata imena). Polazak je odgođen za desetak minuta jer je zbog navodnih subverzivnih djelatnosti neodgovornih pojedinaca (najvjerojatnije u gostioni ‘Poljanac’), predsjednik kluba gosp. Đorđe Jerinić zamalo počeo vožnju sa praznom gumom. Uz intervenciju i pomoć Ive Radočaja (koji je jedini imao pumpu) guma je pripumpana i vožnja je počela. Ženski dio grupe ubrzo nakon početka vožnje se odvojio jer im je muški dio grupe bio daleko prespor što je naravno izazvalo ogorčeni prosvjed i revolt muškog dijela. Do lokalne trgovine u Zadobarju sve je proteklo u redu jedino što je predsjednik kluba ponovo morao pripumpati gumu. Nakon male okrijepe (sok, pivo, kratko) krenulo se dalje prema Grdunu. Osim manjeg dijela grupe (Pasta i Đuka) svi su ostali stoički prošli pored gostione a da nisu pristupili obredu okrijepe. Tek u Jaškovu svi su zahtjevali stanku i kratki odmor a pogotovo vođa puta i naš predsjednik kluba kojemu je guma ponovo bila prazna. Ponovo mala okrijepa (litra i voda) i put je nastavljen. Guma predsjednika skroz je popustila negdje na Drežniku i uz susretljivost lokalnih dama predsjednik kluba (kako se i dolikuje jednom predsjedniku) autom je prebačen do prostorija kluba, dok je njegov prošupljeni bicikl došlepao tajnik kluba Zlatko Lenuzzi uz pomoć Vlade Latkovića i Stjepana Pastuovića koji su regulirali promet i pomogli da bicikl bude nesmetano došlepan do prostorija kluba. Odmah po dolasku u klub predsjednik je pristupio kuhanju kobasa jer su kod nekih članova kluba primjećeni simptomi totalne iscrpljenosti te se odmah pristupilo radnjama koje bi pomogle njihovom što bržem oporavku (kobase, senf, hren, kruh, pivo i vino). Zlatko Lenuzzi zamolio je prisutne, koji su još bili moćni, da mu pomognu preokrenuti čamac koji je bio nasukan kod starog auto-kampa. Odmah su se odazvali Iva Radočaj, Boris Suknaić, Đuka Matijević i Ljubo Šainović. Čamac je ubrzo okrenut ali u povratku dogodila se još jedna nezgoda tj. Borisu Suknaiću (zamjeniku predsjednika) također je prošupljena guma. Nakon povratka u klub svi smo se i to opravdano zapitali nije li to stvarno neka subverzivna djelatnost nekoga iz gostione ‘Poljanac’ jer je i navedeni zamjenik predsjednika prošao pored inkriminirane gostione. Stvar će biti ispitana tako je barem obećao predsjednik kluba i za istragu odmah ovlastio gosp. Stjepana Pastuovića. Nakon vožnje (dakle samo na okrijepu) došao je i član kluba Nino Šikić a nešto kasnije i Dražen Lemić (morao odšlepati u Kamensko zamjenika predsjednika i njegov prošupljeni bicikl). U Karlovcu, dana 27. ožujka 2006. godine Zapisnik sastavio: tajnik kluba Zlatko Lenuzzi
KRONOLOGIJA
2006. godine klub organizira prvu ‘Tijelovsku biciklijadu’, na relaciji Karlovac-Kamensko-Kobilić-Šumbar-Karlovac. Biciklijada je ostala u posebnom sjećanju zbog prijevoza biciklista preko Kupe u tzv. čunu za vađenje pijeska. Prema sačuvanim zapisnicima, klupske vožnje su vožene u široj okolici Karlovca – do Krašića, Donje Kupčine, Velemerića, Briga i Jarče Polja – u dužini od najčešće 30 do 35 km, ali i do 60 km. Tijekom 2006. godine ukupno je odveženo 27 vožnji, sa prijeđenih 1.200 km.
2007. godine Pedala Laganini organizira šestodnevnu memorijalnu vožnju biciklima od Karlovca do Vukovara pod nazivom ‘Pedalama od najzapadnije do najistočnije hrvatske bojišnice’. Ovim sportskim događajem obnovila su se sjećanja na dva grada heroja, Karlovac i Vukovar, na najzapadniju i najistočniju točku hrvatske bojišnice. U vožnji je sudjelovalo 10 članova kluba, pripadnika Domovinskog rata. Bila je to jedinstvena i prva takva akcija u Hrvatskoj koju su provodili bivši branitelji – rekreativci u vožnji biciklima. U samo 5 dana proputovali su put od Karlovca do Vukovara u dužini od 450 kilometara, uz prosječnu brzinu vožnje od 21,5 km/h. Kroničar karlovačkog sporta Zdravko Švegar potvrdio je tada da karlovačka sportska povijest dotad nije zabilježila sličnu akciju i uspjeh kakav su ostvarili biciklisti-amateri karlovačke Pedale Laganini. Memorijalna vožnja Karlovac – Vukovar ponovljena je 2013. godine, na relaciji Karlovac-Đakovo-Osijek-Vukovar-Ilok, dužine 460 km. Učestvovalo je 14 biciklista. Godišnja statistika za 2007. godinu nije sačuvana.
2008. godine
klub organizira prvi biciklistički maraton ‘Putevima 110. brigade’, dužine 160 km, na relaciji Karlovac–Lasinja–Topusko–Muljava–Karlovac. Članovi Pedale po prvi put kreću u inostranstvo – na putovanje Karlovac – Ljubljana – Klagenfurt, dužine 360 km, na europsko nogometno prvenstvo. Put je vodio preko Jezerskog sedla u Karavankama, visokog tada nama nevjerojatnih i teško savladivih 1.200 m. Iste godine, legendarni dvojac Lenuzzi i Radočaj vozi biciklima 1.700 km tijekom dva tjedna, po južnoj i srednjoj Italiji. Početkom rujna članovi kluba po prvi put voze ‘Pedale idu na more’, na relaciji Karlovac – Selce, dužine 130 km. Vožnja je postala tradicija kluba, a jedino je nismo vozili lani, zbog izuzetno kišovite jeseni. Godišnja statistika za 2008. godinu nije sačuvana.
2009. godine ‘Pedala’ organizira putovanje Karlovac –Budimpešta, s posjetom pobratimljenoj gradskoj četvrti Erzsebetvaros. Na vožnji dužine 450 km sudjelovalo je 10 biciklista, 2 vozača i kuhar. Nažalost, na povratku nas je osupnula vijest o smrti predsjednika kluba, Đorđa Jerinića – Đokse. Iste godine neumorni dvojac Lenuzzi i Radočaj odlaze u Španjolsku i Portugal, gdje voze oko 2.000 km na biciklima. U rujnu se tradicionalno vozi ‘Pedale idu na more’, od Karlovca do Selca i natrag. Godišnja statistika, kao i dvije prethodne godine, nije sačuvana.
2010. godinu započinjemo sa izbornom skupštinom – za novog predsjednika kluba izabran je Vladimir Latković, koji tu dužnost uspješno obnaša i danas, u drugom mandatu, uz Upravni odbor u pomlađenom sastavu, koji mu pruža punu podršku. Klub uz pomoć MO Trg organizira prvu ‘Proljetnu biciklijadu’, dužine 45 km, na relaciji Karlovac-Trg-Jaškovo-Karlovac. Umjesto višednevne ekspedicije klub organizira prvu županijsku biciklijadu ‘Od Kupe do Kapele’. Kružna tura dužine 390 km u 4 dana obilazi sve općine i gradove Karlovačke županije, sa noćenjem u Ogulinu, Slunju i Lasinji. Po prvi put realiziramo plan 7 jednodnevnih i dvodnevnih putovanja: Na Sljeme – vlakom do Zagreba, povrtak preko Pisarovine, zatim U kanjonu Dobre, Pedalama po Beloj krajini u Sloveniji, Tko na Loviću bio nije, te kružnu vožnju Kunići-Ribnik-Martinski Vrh i tradicionalno Pedale idu na more. Tijekom cijele sezone članovi su odvezli 46 klupskih vožnji, u kojima je ukupno pređeno 3.200 km.
2011. godine
klub po prvi put organizira biciklijadu ‘Karlovačke 4 rijeke’, na kružnoj trasi dužine 95 km, koja obilazi sve naše rijeke – Koranu u Karlovcu i Bariloviću, Mrežnicu u Keićima, Dobru u Lešću i Jaškovu, te Kupu u Pokuplju i Karlovcu. Biciklijada je stekla značajnu popularnost među biciklistima iz Hrvatske i Slovenije, koji na biciklijadu dolaze svake godine. Tijekom sezone realiziramo plan 7 jednodnevnih i dvodnevnih putovanja: U Kladušu na janjetinu, Zagorje zelene, Ličku kapu, Preko Kapele ličke gore zelene, Samoborske kremšnite, Pedale idu na more i Baščansku ploču na otoku Krku. Iste godine 7 članova kluba odlazi na 8-dnevno putovanje ‘Durmitor-Tara-Biokovo’, u Crnu Goru i Južnu Dalmaciju. Pri tom su odveženi uspon na Durmitorsko Sedlo (1.907 m) i posebno težak uspon na Svetog Juru na Biokovu (1.708 m), te atraktivni spust sa Lovćena u Boku Kotorsku kroz 30 serpentina. Tijekom 2011. odveženo je 68 klupskih vožnji, s ukupno prijeđenih 5.500 km. Iste je godine na internetu postavljena klupska web stranica.
2012. godine ‘Pedala’ organizira svih 5 već uhodanih biciklijada, te plan 8 jednodnevnih i dvodnevnih putovanja: Dragojlinu stazu (povodom 200-te obljetnice rođenja naše pjesnikinje), te Dolenjski krug u Sloveniji, Vrelo Une, Cetinski sabor, Oko Učke, Žumberačku tešku turu, Pedale idu na more i Pašku čipku na otoku Pagu. U lipnju dvojac Lenuzzi i Krmpotić odlazi na desetodnevno putovanje 1.100 km dugačko, do Poznanja u Poljskoj, na europsko nogometno prvenstvo, čime su dodali još jednu legendu u povijest kluba. Krajem kolovoza 8 članova kluba odlazi na 9-dnevno putovanje ‘Ohrid-Hajla-Komovi’, u visoka gorja Makedonije i Crne Gore. Odveženi su usponi na Galičicu između Prespanskog i Ohridskog jezera (1.602 m) i prijevoj Trešnjevik u Komovima (1.575 m), te spust sa Hajle u Prokletijama (1.803 m) i spust niz kanjon Morače od Kolašina do Podgorice. U sezoni je odveženo 60 klupskih vožnji, s ukupno prijeđenih 5.200 km.
2013. godine klub nastavlja s održavanjem svih 5 biciklijada, a također i plan 5 jednodnevnih i dvodnevnih putovanja: Slapovi Une u BiH, Šume, Od Korane do Skradske Gore, Marija Bistrica, Pedale idu na more i Bakarska vodica. Posebno ističem vožnju ‘Od Korane do Skradske Gore’ koju organiziramo u suradnji s Općinom Krnjak, a koja je jedinstvena po svojoj zahtjevnosti – teška makadamska cesta od Krnjaka do Ponorca, guranje i nošenje bicikala na Gradinu iznad Korane, te ručak u Vujaškovićima, selu bez puta, struje i vode. U srpnju 8 članova kluba odlazi na 8-dnevno putovanje u švicarske i francuske Alpe, na jubilarni 100-ti ‘Tour d’France’. Odveženi su po prvi put usponi na prijevoje iznad 2.000 m – Oberalp Pass i Furka Pass u Švicarskoj. Na ‘Tour d’France’-u naši članovi prisustvuju 18. etapi, legendarnom usponu na Alpe d’Huez (1.860 m), kojeg idućeg dana voze na vlastitim biciklima. Krajem kolovoza 14 članova kluba vozi po drugi put šestodnevno memorijalno putovanje ‘Karlovac-Osijek-Vukovar-Ilok’, sa noćenjem u Čigoču, Slavonskom Brodu, Kopačevu i Šarengradu. U rujnu, u suradnji sa Gradom Karlovcem, ‘Pedala’ po prvi put organizira dječju biciklijadu ‘Karlovačkim ulicama’, obilježavajući Europski tjedan mobilnosti. Tijekom sezone 2013. članovi su odvezli 64 klupske vožnje, u kojima je ukupno pređeno 5.200 km.
2014. godine
nastavljamo s programom biciklijada – sada ih ima već šest, te planom 8 jednodnevnih i dvodnevnih putovanja: Istrijanski đir ‘Montanara’ do Savudrije, najzapadnije točke Lijepe Naše, a zatim kružne vožnje Petrinja-Kostajnica-Sisak-Petrinja, Glibodolski krug na Kapeli, Šume pjevaju u Gorskom Kotaru, te Mjesečeva sonata, kao prva klupska noćna vožnja, dužine 70 km. Slijedile su još tradicionalne vožnje Od Korane do Skradske Gore i Pedale idu na more, te kružna vožnja Vrbovsko-Skrad-Ravna Gora-Vrbovsko. Krajem svibnja 9 članova kluba odlazi na četverodnevno putovanje u Italiju, na jubilarni 80-ti ‘Giro d’Italia’. Pri tom su odvezli težak uspon na prijevoj Sella di Razzo (1.816 m), te prisustvovali 20. etapi ‘Gira d’Italia’ – čuvenom usponu na Monte Zoncolan. U srpnju 3 člana kluba odlaze na mini ekspediciju u francuske Alpe. Odveženi su usponi na biciklistima poznatu ‘Vjetrenu planinu’ – Mont Ventoux (1.912 m) i još poznatiji Col du Galibier (2.642 m), dok se od uspona na Hanibalov prijevoj Mont Cenis odustalo zbog lošeg vremena. Početkom rujna klub organizira do tada najveću ekspediciju – 9-dnevnu memorijalnu vožnju od zapadne do južne bojišnice Karlovac-Dubrovnik, dužine 600 km, sa noćenjima u Bihaću, Ključu, Kupresu, Rami, Mostaru, Stonu i Kuparima. Bicikli su voženi 7 dana uzastopce, 70 do 100 km dnevno. Sudjelovalo je 16 biciklista i 2 vozača u pratećim vozilima. Zahvaljujući dobrim vremenskim prilikama tijekom 2014. godine odvezeno je rekordnih 80 klupskih vožnji, na kojima je ukupno pređeno također rekordnih 6.500 km.
2015. godina nimalo ne zaostaje za prethodnima, klub kao i prijašnjih godina organizira 6 biciklijada, te ostvaruje plan od 6 jednodnevnih i dvodnevnih putovanja: Istarski vijađ do Motovuna, He-he Gojak i Lešće s posjetom hidroelektranama na Dobri, Risnjačka osmica na relaciji Delnice-Platak-Delnice, tradicionalne vožnje Od Korane do Skradske Gore i Marija Bistrica, te Preko Kupe i natrag u Hrvatskoj i Sloveniji. U lipnju 12 članova kluba odlazi na trodnevno putovanje u talijanske Dolomite – na rekreativnu biciklističku vožnju ‘Sella Ronda Bike Day’, na kojoj je sudjelovalo više od 10.000 biciklista. U kružnoj vožnji dužine 55 km, 10 naših članova odradili su uspone na 4 planinska prijevoja viših od 2.200 m. Početkom rujna odrađena je najbrojnija i vremenski najduža ekspedicija – dvotjedna ‘La Vuelta a Espana’ u Francusku i Španjolsku, na jubilarnu 70-tu ‘Vueltu’, čime su naši članovi, fanovi profi biciklizma, zaokružili sva 3 Grand Toura. Sudjelovalo je 13 naših članova, na putovanju dužem od 4.000 km – od Karlovca preko Briancona do Andore, Barcelone i Lourdesa, te natrag preko Nice, Monte Carla i Francuskih Alpa. Odveženi su usponi na visoke prijevoje u Pirinejima i Alpama – Envaliru, Tourmalet, Bonette, Galibier i Izoard, među kojima svakako prednjači Col de la Bonette, sa 2.802 m visine, koji je tako postao nova najviša točka na planeti na kojoj su bili Pedalini bicikli. Posebno atraktivna bila je vožnja lungo mare Azurnom obalom, dužine 40 km, na relaciji Antibes-Nica-Monte Carlo i natrag. Zbog slabog vremena odustali smo od 2 dvodnevna putovanja – ‘Preko Vršiča u dolinu Soče’ u Julijskim Alpama i tradicionalne vožnje u Selce. Tijekom 2015. godine odvozili smo 71 klupsku vožnju s ukupno prijeđenih 5.140 km, a ukupna kilometraža svih sudionika vožnji iznosi 60.800 km, što je 1 i pol krug oko zemljinog ekvatora.
Što dodati na kraju? Ne vjerujem da bi itko na osnivačkoj skupštini 2006. godine povjerovao u ovakav razvoj ondašnje amaterske družine na 2 kotača. No ovdje prikazani razvoj išao je svojim tijekom, kako su dolazili novi članovi i nove ideje. Svojevremeno je ‘problem’ bila prva specijalka u ‘Laganini’ klubu – danas su specijalke u većini, a dosta članova ima i više od jednog bicikla, različitih tipova. U proteklih 10 godina članovi SRK Pedala Laganini vozili su po cestama 17 europskih zemalja – Hrvatskoj, Italiji, Austriji, Sloveniji, Mađarskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Kosovu, Crnoj Gori, Slovačkoj, Češkoj, Poljskoj, Španjolskoj, Andori, Portugalu, Švicarskoj i Francuskoj, zorno pokazujući da su bicikl i pedale zaista svemoguće. Sve naše biciklijade i sva putovanja uvijek su bila detaljno planirana, pripremljena i organizirana, sa kompletnom logistikom – pratećim vozilima, potrebnim priborom, alatom i opremom, te hranom, voćem, sokovima i vodom. U prilog tome govore pohvale i čestitke učesnika naših biciklijada, koji svake godine dolaze iz raznih krajeva Lijepe naše – od Bjelovara do Petrinje i Rijeke. Našu županiju, te susjedne županije i granične regije u susjednim državama prokrstarili smo na biciklima svim mogućim pravcima. Obišli smo mnoge destinacije, upoznali nove krajeve gdje prije nismo bili, razgledajući pritom prirodne ljepote, te spomenike povijesne i kulturne baštine.
Kako planirati budućnost? Odgovor leži u imenu našeg kluba – laganini, ali uporno, uz puno dobre volje i daleko veći angažman mlađih članova, na kojima po definiciji ‘svijet ostaje’. Značajan dio sadašnjeg članstva su osnivačka generacija – to su pedeset i šezdeset-godišnjaci, koji s vremenom neminovno postaju ‘veteranska sekcija’. Po mome mišljenju, klub se treba jače prezentirati mlađim generacijama – srednješkolskoj, studentskoj i zaposlenim mlađim od 25 godina, što bi moglo rezultirati njihovim većim interesom za rekreativni biciklizam, pa možda i oformljenjem samostalne ‘mlade sekcije’ unutar kluba. Ako se i dalje nastavi trend povećanja broja članova, podjela kluba na sekcije biti će prirodan slijed razvoja. Još bih spomenuo jednu stvar, a to su klupske prostorije. Kao što svi znamo, klub ima sjedište u privatnom prostoru, čije korištenje nije moguće unedogled. Možda nakon obilježavanja ovog našeg skromnog jubileja nadležne gradske službe nađu i dodijele nam slobodan prostor koji bi zadovoljio naše potrebe.
Izvor: SRK Pedala Laganini/Želimir Grbić, tajnik kluba