Pasta za zube u Hrvatskoj košta 3 eura i 95 centi, a isti brend u Njemačkoj košta 2,45 eura. To je razlika od čak 61 posto
Agencija Pixsell objavila je infogram u kojem uspoređuje cijene proizvoda dm drogerije u Hrvatskoj i Njemačkoj. Začudo, podosta proizvoda u Hrvatskoj je gotovo duplo skuplje.
Značajne razlike u cijenama primjetne su kod proizvoda za njegu i čišćenje. Primjerice, gel za čišćenje lica u Hrvatskoj je čak 76 posto skuplji nego u Njemačkoj. Slična situacija primjećena je i kod drugih proizvoda – tekući sapun u Hrvatskoj je skuplji za 46 posto.
Tako pasta za zube u Hrvatskoj košta 3 eura i 95 centi, a isti brend u Njemačkoj košta 2,45 eura. To je razlika od čak 61 posto.
Čokoladica od riže košta 1,95 eura, a u Njemačkoj je 95 centi – Hrvati je plaćaju čak 105 posto skuplje.
Poslali smo upit upravi dm-a kako bi nam objasnili vrtoglavu razliku u cijenama. Kako kažu, razlika u cijenama rezultat je različitih uvjeta poslovanja u pojedinim državama, poput broja prodavaonica, troškova logistike i transportnih ruta.
“Odstupanja u cijenama isključivo su rezultat različitih uvjeta poslovanja na pojedinim tržištima te na njih utječu brojni faktori. Primjerice, manja mreža prodavaonica nepovoljnija je u smislu troškova logistike, najma i ostalih operativnih troškova. Također, u Hrvatskoj dm posluje po drugačijim uvjetima i ima drugačije transportne rute, nabavne cijene i dobavljače, a na razliku u cijenama utječu i različiti sustavi u području naknada i poreza. Primjerice, opća stopa PDV-a u Njemačkoj niža je od one u Hrvatskoj”, objasnio je Ivan Horvat, voditelj marketinga i OCR-a dm-a za regiju Adria.
Također, proizvodi namijenjeni različitim tržištima trebaju biti prilagođeni zakonima tih zemalja, što znači dodatne troškove za prilagodbu deklaracija i logistiku.
“Dobavljači dm-a često moraju prilagoditi proizvode koji su deklarirani na njemačkom ili nekom drugom jeziku, a koji su namijenjeni za tržište srednje i istočne Europe te ih uskladiti sa zakonskim regulativama koje se razlikuju po zemljama što zahtjeva i dodatne logističke procese. Navedeno vrijedi i za proizvode dm-ovih robnih marki”, rekao je Horvat.