Aktivnosti su se odvijale diljem županije, ali i u susjednoj Zagrebačkoj županiji
LAG Vallis Colapis predstavio je rezultate dvaju uspješno provedenih projekata – ovisnoSTOP i Volonterski centar Kupa – na završnim konferencijama održanim ovoga tjedna. Također, proveden je i Erasmus+ trening NFE Fairytale, koji je okupio sudionike iz devet zemalja u Ogulinu.
Tijekom 2024. godine, projekt ovisnoSTOP u partnerstvu sa Šumarskom i drvodjeljskom školom Karlovac te Pučkim otvorenim učilištem Duga Resa, pružio je mladima multidisciplinarni program prevencije ovisnosti. Aktivnosti su obuhvatile edukaciju o ovisnostima, volonterstvu i mentalnom zdravlju, sportske aktivnosti te izradu edukativne brošure koja ostaje kao vrijedan alat za prevenciju i slobodno vrijeme mladih. Projekt vrijedan 16.282,48 eura, financiran sredstvima Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih te sufinanciran od strane LAG-a Vallis Colapis, pozitivno je utjecao na mlade u ruralnim područjima kroz održiv i ekološki pristup.
Projekt Volonterski centar Kupa realiziran je u suradnji s Gradom Ozljem, Općinama Kamanje, Krašić i Draganić, Osnovnim školama “Kardinal Alojzije Stepinac” Krašić, Draganići, “Ivan Goran Kovačić” Duga Resa i Pokupsko te Centrom za socijalnu skrb Karlovac. Cilj projekta bio je promicanje volonterstva, edukacija mladih i građana te jačanje kapaciteta organizatora volontiranja u ruralnim sredinama Karlovačke i Zagrebačke županije. Aktivnosti su uključivale edukacije, radionice, okrugle stolove i tehničku podršku organizatorima volontiranja, s posebnim naglaskom na rad s osnovnim školama. Projekt vrijedan 10.400,00 eura financiran je od strane Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.
U Ogulinu je, pak, proveden međunarodni trening za osobe koje rade s mladima, pod nazivom NFE Fairytale. Ova aktivnost dio je Erasmus+ Akreditacije koju provodi LAG Vallis Colapis uz financijsku podršku Europske komisije, preko Agencije za mobilnost i programe EU.
Uz sudionike iz devet europskih zemalja: Njemačke, Španjolske, Italije, Češke, Latvije, Grčke, Sjeverne Makedonije, Bugarske i Hrvatske, trening je obuhvatio radionice o formalnom, neformalnom i informalnom učenju te istraživanje ključnih kompetencija za rad s mladima u međunarodnom okruženju, temeljenih na Europskoj strategiji treninga.
Poseban naglasak stavljen je na kreativne metode neformalnog obrazovanja, interkulturalno razumijevanje i refleksiju kao ključne alate u radu s mladima. Sudionici su kroz cijeli proces aktivno sudjelovali u osmišljavanju i provedbi vlastitih edukativnih radionica, što im je omogućilo praktično iskustvo i primjenu stečenih znanja.
Trening je bio obogaćen interkulturalnom večeri na kojoj su sudionici razmjenjivali priče, glazbu i okuse svojih zemalja, potičući međusobno razumijevanje i suradnju. Uz to, istraživali su važnost održivosti i odgovornog ponašanja prema okolišu kroz sve aktivnosti.