ČETIRI KOTAČA

Novi auti se kupuju sve manje, pravi je boom polovnjaka! Evo što se kupuje najviše

Prema riječima stručnjaka iz autoindustrije, upravo se takva vozila – mlađa i s manjom kilometražom – najviše traže

Ivan Novaković iz Zagreba odlučio je da je vrijeme za promjenu – nakon više od desetljeća vožnje, njegov stari automobil odlazi u mirovinu.

“Trenutačno imam auto koji mi je, ajmo reći dobar, ali mi je malen – problem mi je s mjestom”, kaže Novaković.

U planu mu je prodaja sadašnjeg automobila i kupnja rabljenog, ali ne bilo kakvog.

“Recimo do 5-6 godina starosti, ne više, a kad govorimo o kilometrima – do 100 tisuća, ne više i maksimalno do 20 tisuća eura”, navodi.

Koliko građani izdvajaju za vozilo?

Prema riječima stručnjaka iz autoindustrije, upravo se takva vozila – mlađa i s manjom kilometražom – najviše traže.

“Popularno zvani SUV-ovi, oni su i dalje pod konstantnim rastom i najveći interes imamo za ta vozila. Cjenovno, od marke do marke to se kreće oko 30-ak tisuća eura što se tiče novih automobila, a ako gledamo rabljene oni idu od 12 do 20 tisuća eura”, kaže Marijo Marković, voditelj prodaje u salonu automobila.

Građani kupuju rabljene, država nove

Unatoč blagom padu u prodaji novih vozila, automobilski sektor u Hrvatskoj i dalje bilježi dobre rezultate. U usporedbi s prošlom godinom, u veljači je prodano gotovo 250 novih automobila manje.

“Ove godine postoji nekakav mali pad, ali još uvijek je prerano na osnovu toga bilo što špekulirati zato jer nam tek sad dolazi glavnina sezone u godini kada se registrira većina novih vozila”, pojašnjava Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske.

Turistička sezona obično potiče prodaju novih vozila, a pravi val očekuje se uskoro.

„S obzirom na to da je Uskrs dosta kasno ove godine vjerujem da je to razlog nekakvog sitnog pada”, dodaje Marković.

RTL Danas

Na ljestvici najprodavanijih vozila vodeća je i dalje Škoda, slijede Volkswagen, Suzuki, Toyota i Dacia.

Zanimljiv je podatak da su kupci novih automobila pretežno pravne osobe i državne institucije, dok građani uglavnom biraju rabljene.

“Što se tiče rabljenih vozila unazad 6 mjeseci imamo svaki mjesec preko 7 tisuća registriranih rabljenih vozila, to do sada još nismo imali”, ističe Škreblin.

Kineski automobili sve popularniji

Na listi 30 najprodavanijih modela u Hrvatskoj nema Tesle, a čini se da taj trend nije ograničen samo na našu zemlju. U brojnim europskim državama bilježi se veliki pad prodaje ovog američkog proizvođača.

“Kupci su prema toj marci imali svojevrstan sektaški pristup i uvijek su gledali što radi prvi čovjek te marke. On je bio smjer vodilja uglavnom za njihove kupnje, sad je razočaranost jer je od idola ljevice postao deklarirani desničar, u ovom trenutku – ne znamo što će sutra biti”, kaže Kristijan Tićak, glavni urednik magazina Auto motor i sport.

Dok interes za Teslu opada, kineski proizvođači bilježe ogroman rast. Njihova prodaja u Europi sada je dvostruko veća od Tesline, uz godišnji rast od gotovo 40 posto.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest