Centar za pružanje usluga u zajednici Ozalj pomaže djeci s teškoćama i odraslim osobama s intelektualnim teškoćama pa tako pruža uslugu organiziranog stanovanja za odrasle korisnike s radnim aktivnostima
– Od 13. ožujka naši korisnici su zapravo u samoizolaciji i ne izlaze iz svojih kuća i stanova. U rad u stanovima uključili su nam se i zaposlenici koji pružaju usluge psihosocijalne podrške, rane intervencije, poludnevnog boravka, integracije i radnih aktivnosti. Uz rad u stanovima kolegice logopedi i rehabilitatori nastavljaju posao pružanje podrške djeci i roditeljima s teškoćama pomoću modernih tehnologija, kaže ravnateljica Centra Dijana Borović – Galović.
U Centru je 96 radnika, a u organiziranom stanovanju, u 19 stanova i kuća, smješten je 81 korisnik. S njima rade asistentice, a 37 plaćeno je kroz EU socijalni fond. Njihov rad organiziran je u tri tima, po tjedan dana. U jednom stanu su u turnusu dvije asistentice koje se mijenjaju nakon 24 sata.
– Naši korisnici imaju i zdravstvenih i psihičkih poteškoća i zbog toga tijekom dana moramo stalno mjenjati aktivnosti kako bi proveli ugodno ove dane u izolaciji. U nekim kućama imamo velike okućnice i korisnici dosta vremena provode u aktivnostima na zraku. Radimo kućanske poslove, uređujemo se, gledamo TV, igramo razne zabavne igre, družimo se kao i svaka obitelj u izolaciji. Veliki izazov nam je naučiti naše korisnike da poštuju socijalnu distancu jer neki od njih imaju potrebu stalnog dodira i komunikacije putem dodira. Tako da se pripremamo na izlazak iz izolacije na način da ih učimo držatu distancu, opisuje Borović – Galović.
Dodaje kako su poduzeli sve mjere zaštite, ali se, baš kao i svi, boje mogućnosti donošenja zaraze u bilo koji stan od osoba koje nemaju vidljivih simptoma. Svako jutro prije ulaska u stan asistentice si izmjere temperaturu, presvuku odjeću i obuću, stave maske i rukavice. Posjete su zabranjene i donošenje hrane od obitelji, ali asistenti se itekako trude olakšati boravak u ovim uvjetima svim korisnicima i svojim kolegama pa su oni koji nisu u smjeni tako ovaj tjedan obilazili stanove i – pjevali po željama.
Način rada novim uvjetima prilagodili su i logopedi i rehabilitatori. Logopedi terapije ne provode neposredno s djecom, ali njihove roditelje kontaktiraju telefonski, e-mailom, videopozivima pa savjetuju kako poticati djecu na vježbe kroz igru ili u svakodnevnim aktivnostima, djeci predškolskog uzrasta šalju materijale za usvajanje predvještina čitanja i pisanja, a njihovim roditeljima daju smjernice za rad, čak su izrađuju komunikacijske knjige i šalju poštom…
Terapeuti rade na daljinu, pomažu koristeći suvremene tehnologije, uključuju roditelje u sve aspekte rehabilitacije djeteta, od motorike i senzorike do socijalno-emocionalnih vještina i percepcije. Za svako dijete izrađuju individualizirane materijale, uz njih šalju i upute roditeljima, a oni im se, naravno, mogu obratiti za bilo kakve savjete.