
"Povratak tisuća vozila na Turanj, Logorište i Mostanje ne može biti opcija"
Hrvatski nogometni svijet šokiran je tragedijom na turanjskoj obilaznici u kojoj je smrtno stradao Nikola Pokrivač, koji je, osim reprezentativnog, nosio i dresove od Dinama, Varteksa, Rijeke i Slaven Belupa do Monaca, Red Bull Salzburga i, na završetku karijere, više niželigaša jer imao je golemu ljubav prema nogometu.
U crno je zavijen cijeli Vojnić, koji brine i za ostale stradale nogometaše, a izrazi sućuti stižu sa svih strana: od brojnih nogometnih kolega do Hrvatskog nogometnog saveza. Od Pokrivača se opraštaju klubovi iz zemlje i inozemstva, a putem društvenih mreža od njega su se oprostili i kapetan Luka Modrić i Ivan Rakitić.
Prema posljednjim informacijama iz karlovačke bolnice, Tin Džaferović i Josip Mohač su i dalje u vrlo teškom stanju.
Životno ugroženi
– Jedan od njih je po dolasku podvrgnut operativnom zahvatu. Trenutačno su obojica u jedinici intenzivnog liječenja. Njihova je situacija i dalje ozbiljna i nažalost po život opasna, rekla je za Net.hr dežurna anesteziologinja Opće bolnice Karlovac Jasna Topić.
U javnosti se postavljaju i brojna pitanja oko već zloglasne turanjske obilaznice, na kojoj su nesreće i tragedije sve češće.
– Na tom dijelu je bila u početku mogućnost pretjecanja, međutim vrlo brzo iz sigurnosnog aspekta se uvidjelo da to nije dobro rješenje i u suradnji s Hrvatskim cestama koji je vlasnik te prometnice smo radili i još uvijek radimo na poboljšanju te cestovne infrastrukture a i aspekta sigurnosti prometa, kaže načelnik Postaje PP Karlovac Davor Boljkovac.
Mandić: Zatvaranje obilaznice ne bi bilo dobro
RTL Danas tim je povodom razgovarao i s karlovačkim gradonačelnikom Damirom Mandićem, koji je izrazio sućut obiteljima stradalih i uputio želje za oporavkom onima koji su još na liječenju.
– Mislim da je svrha obilaznice ispunjena. Naime, obilaznica je maknula iz gusto naseljenog područja Turnja, Logorišta, Mostanja preko tisuću vozila dnevno koji su tu prolazili. I s te strane ona definitivno ima svoj smisao i ima svoju svrhu jer je vratila sigurnost uz školu i vrtić gdje je preko 450 djece. Činjenica je da se na obilaznici događaju prometne nesreće s teškim posljedicama. Čini mi se da tu negdje je više razloga. Sami ovi tehnički razlozi obilaznice, odnosno same ceste, ne bih ulazio u to. Ali ne treba pobjeći od toga i ne treba o tome ne govoriti, a to je da svi mi koji smo za volanom smo odgovorni za stanje u prometu.
Jeste li razgovarali s Hrvatskim cestama koje su investitor? Može li se na koji način poboljšati sigurnost na ovoj cesti?
– Pa ovo je definitivno pitanje, odgovor moraju dati ljudi koji jesu direktno uključeni po pitanju sigurnosti prometa, pa i tih tehničkih rješenja. Hrvatske ceste kao takve to jesu. Ali isto tako vjerujem da će i nakon ove nesreće vidjeti što se tu još da napraviti sa signalizacijom, odnosno koja je to signalizacija dodatno potrebna da bi vozači u prometu stvarno pratili i poštivali prometna pravila.
Dio građana naglašava i da se na ovoj cesti gine više nego u ratu, ima li smisla uopće zatvaranje ove ceste privremeno, kako dio njih sugerira s obzirom na ovoliku frekvenciju vozila?
– Ne. Mislim da to nije rješenje. Svi mi koji živimo u Karlovcu, znamo kako je to bilo prije obilaznice, ali slažemo se s ovim razmišljanjima da očito u tom segmentu sigurnosti i signalizacije treba vjerojatno napraviti neki korak, dva naprijed. Obilaznica na dnevnoj razini preusmjerava preko tisuću vozila van naseljenog područja i mislim da zatvaranje kao takvo nije opcija.