KREĆE U PONEDJELJAK

HZJZ napokon objavio: Evo kako ćemo piti kavu i jesti u kafićima i restoranima!

HZJZ je objavio preporuke za rad kafića i restorana koji počinju raditi od ponedjeljka

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je preporuke za
sprječavanje infekcije u ugostiteljskim objektima s terasama i
bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima
u okviru postupnog ublažavanja restrikcija vezanih uz
COVID-19. 

Preporuke je na konferenciji za medije komentirao ravnatelj
HZJZ-a Krunoslav Capak. 

“Imamo povoljnu ugostiteljsku situaciju i možemo krenuti u rad
ugostiteljskih objekata. Naravno, propisali smo stroge
epidemiološke mjere koje se tiču higijene i fizičkog
distanciranja te dezinfekcije nakon svakog gosta”, kazao je
Capak. 

Dozvoljeno i posluživanje unutra, a ne samo na terasi
“Sve je ostalo kako smo ranije govorili, ali uz jednu razliku.
Bilo je rečeno da će se pustiti samo ugostiteljski objekti koji
imaju terase. No, s obzirom da imamo jako puno ugostiteljskih
objekata koji nemaju terase, tu se posebno misli na restorane i
onih koji su u sklopu hotela na našoj obali, donijeta je odluka i
da će se pustiti u rad i oni objkti koji nemaju terasu”, kazao je
Capak. 

“I unutra će se moći posluživati hrana. Ali smo napravili
raspored stolova, odnosno stavili smo distancu među stolovima i
distancu među osoba koje sjede za stolovima”, kazao je
Capak. 

Preporuke HZJZ-a objavljujemo u cijelosti: 

“Radi sprječavanja širenja infekcije tijekom boravka u
ugostiteljskim objektima s terasama i bez njih te u
ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima potrebno je
osigurati fizički razmak među posjetiteljima te između
posjetitelja i zaposlenika.

Organizacija rada. Radno vrijeme ugostiteljskih objekata moguće
je od 6 do 23 sata. U objektima se stolovi do dolaska gostiju
drže praznima, a pribor se servira kada gosti sjednu. Preporučuje
se jelovnike istaknuti na ulazu ili drugom vidljivom mjestu na
odgovarajući način u plastificiranom obliku, odnosno preporučuje
se ukloniti klasične oblike jelovnika. Moguće je posjetiteljima
dati usmenu preporuku ili na koji drugi prihvatljivi način
iskazati ponudu hrane i pića.

Ograničenje ukupnog broja posjetitelja. Ograničenje broja
posjetitelja može se postići na način da se na raspolaganje stavi
onaj broj stolova koji je moguće postaviti tako da su stolovi
međusobno udaljeni 1,5 m. Ulazak gostiju regulira se na način da
sljedeći posjetitelj ili skupina posjetitelja može ući tek kad
prethodna skupina posjetitelja napusti prostor objekta. Fizički
razmak između pojedinih grupa posjetitelja mora biti najmanje 1,5
m. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički
razmak od 1,5 m među stolovima, odnosno među različitim skupinama
gostiju. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju
pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora
biti najmanje 1,5 m. Primjerice, članovi jedne obitelji sjede
udaljeni 1,5 m od druge skupine gostiju, čak i ako se radi o
dugačkim stolovima koji su namijenjeni za sjedenje više
osoba. 

Posluživanje hrane i pića. Posjetitelji također mogu u
ugostiteljskom objektu naručiti obrok ili napitak koji će uzeti
sa sobom i konzumirati na terasi, odnosno na otvorenome. Prilikom
naručivanja mora se poštovati fizički razmak od najmanje 1,5 m
između kupaca koji čekaju u redu. Za šankom je moguće naručiti i
preuzeti hranu ili napitak bez zadržavanja, odnosno nije
dopušteno zadržavanje za šankom. Također, moguće je posluživanje
stajaćih gostiju ako se drže fizičkog razmaka, bez visokih
stolova, uz konzumaciju iz ruke.

Zaposlenik koji poslužuje gosta na vanjskim prostorima samog
objekta. Određuje se jedan zaposlenik koji poslužuje unaprijed
točno određeni broj stolova kako bi se što više smanjilo
miješanje zaposlenika i gostiju. Između naplaćivanja usluge i
posluživanja pojedinih posjetitelja zaposlenik objekta mora
dezinficirati ruke.

Posebna pravila za ugostiteljske objekte u smještajnim
kapacitetima i ostale koji imaju buffet način posluživanja. U
ovim objektima preporučuje se da posjetitelji održavaju fizički
razmak od 1,5 m tijekom boravka, a naročito tijekom posluživanja
obroka na buffet način, osim ako se radi o članovima iste
obitelji kada nije potrebno da članovi iz iste obitelji tijekom
boravka u ugostiteljskom objektu održavaju razmak od 1,5 m.
Preporučuje se da buffet način posluživanja bude proveden tako da
postoji pregrada između gostiju i hrane i da jedan zaposlenik
poslužuje gostima hranu prema njihovom odabiru. Ostale mjere
fizičke udaljenosti vezane uz obiteljske ili druge grupe
posjetitelja koje u skupini koriste usluge objekta vrijede kao i
za sve druge ugostiteljske objekte.

Zaštita zdravlja posjetitelja i osoblja. Odnosi se na prodajno i
uslužno osoblje. Svima treba stalno biti na raspolaganju
dezinfekcijsko sredstvo kojim će periodički dezinficirati ruke.
Ako je moguće, preporučuje se prostorno osigurati razmak od
minimalno 1,5 m između poslužitelja ili blagajnika i kupca
prilikom izdavanja robe i plaćanja robe, odnosno ako je moguće,
ugraditi zaštitnu pregradu na mjestu posluživanja i na blagajni,
koja će fizički odvojiti blagajnika od kupca. Treba poticati
beskontaktno plaćanje bankovnim karticama.

Ugostitelji se trebaju pridržavati najviših higijenskih standarda
i prati ruke toplom vodom i sapunom što je češće moguće uz
korištenje dezinficijensa za ruke, svakako prije posluživanja
gostiju svakog novog stola. Prilagođeno epidemiološkoj situaciji
trenutno se preporučuje da klimatizacijski uređaji budu izvan
uporabe te da se prostor prozračuje provjetravanjem.

Nakon odlaska svake skupine gostiju stol, stolice i druge
površine koje su gosti dodirivali potrebno je prebrisati
dezinficijensom, odnosno ukloniti stolnjake čak i ako nisu vidno
zaprljani. 

Zabranjuje se posluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima,
na stolovima se ne ostavljaju posudice za
sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno
oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju.

Čišćenje i dezinfekcija prostora. Na ulazu u objekt
posjetiteljima treba biti osiguran dispenzer s dezinfekcijskim
sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o obvezi
dezinfekcije ruku pri ulasku. Također, na ulazu treba biti jasno
istaknuta obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5
m između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja. Kvake i
rukohvate na vratima, površine rukohvata i rubove vrata na
hladnjacima kao i ostale površine za koje se uoči da ih kupci
često dodiruju trebaju se kontinuirano prebrisavati
dezinficijensom na bazi alkohola ili nekim drugim sredstvom s
deklariranim virucidnim djelovanjem prema uputama
proizvođača. 
Zatvorene prostore u kojima borave gosti treba redovito
prozračivati. 

Dnevno mjerenje tjelesne temperature zaposlenika. Osoblje treba u
jutarnjim satima prije dolaska na posao izmjeriti tjelesnu
temperaturu. Ako je tjelesna temperatura viša od 37,2 °C, ako se
osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se
na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih
puteva), treba se javiti nadređenom i ne dolaziti na posao dok se
telefonski ne javi liječniku obiteljske medicine.

Maske za lice. Preporučuje se nošenje maski za lice u zatvorenom
prostoru. Osim medicinskih maski mogu se koristiti i platnene
maske za lice koje se peru na minimalno 60°C i ponovno
koriste. 

Poželjno je da zaposlenici nose i jednokratne zaštitne rukavice”,
stoji u priopćenju HZJZ-a.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest