PROMOCIJA PLUS ZA RTL

ISTRAŽIVANJE Što građani misle o radu trgovina nedjeljom? Čak 60 posto trajno bi ga zabranilo!

Promocija plus je za RTL provela ekskluzivno istraživanje o neradnoj nedjelji.

Uoči druge neradne nedjelje, kao posljedica mjere Nacionalnog
stožera civilne zaštite, RTL vam donosi ekskluzivno istraživanje
Promocije plus. Rezultate istraživanja prezentira Damira
Gregoret.

Zašto je zabranjen rad nedjeljom?

Trgovine nedjeljom službeno su zatvorene iz epidemioloških
razloga, no mnogi smatraju kako je to i zbog približavanja
izborima i dodvoravanja biračima.

Da se radi o predizbornom dodvoravanju Crkvi i konzervativnim
udrugama smatra najviše ispitanika njih 43,4 posto. Nešto iznad
38 posto vjeruje da se radi o isključivo o epidemiološkim
razlozima, a da su trgovine nedjeljom zatvorene kao kombinacija
ovih dvaju faktora stav je 8,3 posto ispitanika.

Pritom znatno veći postotak birača gotovo svih stranaka oporbe
očekivano češće iščitava zabranu isključivo kao izborno
dodvoravanje, dok se HDZ-ovi birači češće pozivaju samo na
epidemiologiju (62,8 posto).

Da je to izborno dodvoravanje smatra 64,8 posto birača SDP-a,
41,9 posto birača Domovinskog pokreta Miroslava Škore, 58,6 posto
birača Mosta i 56,3 posto birača HSS-a. Među strankama u kojima
preteže opcija da su razlozi epidemiološki jesu i BM 365 (45,5
posto) i Hrvatski suverenisti (66,7 posto).
Trajna zabrana rada nedjeljom?

O neradnoj nedjelji govorilo se i prije pandemije, a više od 60
posto ispitanika smatra da treba ozakoniti trajnu zabranu rada
trgovina nedjeljom i nakon što pandemija završi!

Pritom je za ovu opciju najveći postotak birača svih vodećih
stranaka, pa i onih oporbenih. Manje od 20 posto ispitanika
priželjkuje da trgovine ne rade samo dok traje pandemija, a nešto
iznad 15 posto ispitanika želi da se mjera ukine odmah i da
trgovine ponovno rade nedjeljom.

Trajnu zabranu rada nedjeljom želi 74,2 posto birača HDZ-a, 45,6
posto birača SDP-a, 76,8 posto birača Domovinskog pokreta
Miroslava Škore, 68,4 posto birača Mosta i 53,8 posto birača
HSS-a.

Zašto su ispitanici za neradnu nedjelju?

Ispitanici ističu da su za neradnu nedjelju najčešće zbog samih
radnika.

Gotovo polovina ispitanika poručuje da radnicima u trgovinama
treba jedan dan odmora i da je nedjelja za to najbolja. Nešto
više od 34 posto ispitanika misli da trgovine tada ne trebaju
raditi jer je to dan za obiteljsko okupljanje. Kao treći razlog
11 posto ispitanika navodi da je nedjelja sveti dan, dan za
odlazak na svetu misu, a gotovo 5 posto poziva se na druge države
koje drže do kršćanskih vrijednosti i također ne rade
nedjeljom.
Zabrana samo dok traje epidemija

Ispitanici koji se zauzimaju da zabrana traje samo dok traje
epidemija kao glavni razlog navode da se tako smanjuje mogućnost
zaraze. Trećina se poziva na odmor radnika čime oni jačaju
imunitet, 16 posto u tom danu vidi mogućnost detaljnije
dezinfekcije  trgovina, a dio ih navodi činjenicu da trgovci
neće biti na gubitku ako trgovine budu zatvorene nedjeljom samo
tijekom pandemije jer građani ne mogu ići u prekograničnu
kupnju.
Razlozi za ukidanje zabrane

Među onima koji su za ukidanje zabrane rada nedjeljom najviše ih
se poziva na ekonomsku krizu zbog koje ljudi trebaju raditi, a ne
da im se zabranjuje rad. Nešto iznad 18 posto anketiranih smatra
da će rad trgovina nedjeljom smanjiti pritisak na trgovine
subotom. Dio ispitanika navodi da je to njihov općeniti stav, a
dio se zabrani protivi jer ju vidi kao HDZ-ovu izbornu odluku.
Ima i onih koji zabranu žele ukinuti jer smatraju da se Crkva
umiješala tamo gdje joj nije mjesto.

Od svih podataka znakovito je da više od 60 posto ispitanika,
koji pokrivaju cijeli politički spektar, zaziva trajno neradnu
nedjelju. No zakonska procedura je jasna, takva odluka mora proći
Vladu i Sabor, a dosadašnja dva pokušaja rušio je Ustavni sud.

NAPOMENA: Istraživanje o zabrani rada nedjeljom za RTL je
ekskluzivno provela agencija Promocija plus od 5. do 8. svibnja
na 1300 ispitanika.

Standardna statistička pogreška je +/- 2,77 posto uz razinu
pouzdanosti od 95 %.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest