Kako će sve izgledati trebalo bi biti poznato do polovice kolovoza, odnosno tri tjedna prije početka nastave
Do početka nove školske godine još je 40 dana, a još je
manje vremena za odluku novog ministra Radovana Fuchsa kako će
točno nastava izgledati i koja će pravila vrijediti.
Konzultacije i sastanci ministra s učiteljima i učiteljicama su u
tijeku, a glavna tema je povratak u školske klupe
i prioritet nastava u učionicama za sve učenike i učenice.
Predstavnici dviju nastavničkih grupa koje broje više od 20.000
članova i članica nakon sastanka s ministrom su zadovoljni.
”Po onome što smo čuli i o čemu smo razgovarali ja sam sigurna
da će se učenici i učenice vratiti u škole. Sad – hoće li to
biti potpuno ili djelomično, ovisi o tome kako će se situacija
odvijati”, kaže Tamara Šoić iz nastavničke grupe 45
minuta.
Cilj je da sva djeca što dulje idu u školu – poručuju iz
resornog Ministarstva. Najavili su sastanak s epidemiolozima, a
planovi za organizaciju nastave i upute za boravak u školi su u
pripremi.
”Treba naći način kako, nemaju sve škole iste uvjete. Za škole u
jednoj smjeni moguće je da se podijele pa da dio ide ujutro, dio
popodne. Ali velike škole koje već sada rade u dvije smjene – bit
će teško naći način da se drži epidemioloških mjera”, kaže
Josip Matković iz nastavničke grupe Školska
zbornica.
Ako virus uđe u škole, u Ministarstvu razmišljaju da određeni
učenici, razredi ili škola nastavu prate na daljinu i to, po
mogućnosti, u realnom vremenu.
”Da smo se sada uključili u nastavu u realnom vremenu, uživo,
sustav bi pao. Treba svima omogućiti iste uvjete, nemaju svi
učenici doma internetsku vezu, a nemaju ni svi učitelje svu
opremu doma kakva treba”, kaže Matković.
”Živa riječ nastavnika – to je ono što mora ostati. Učenik nas
mora čuti i vidjeti – kako u realnom vremenu, snimka ili u
razredu – to je manje bitno, ali taj kontakt, to ne smije
nestati”, kaže Šoić.
Dok se čeka odluka ministra, bivša ministrica znanosti i
obrazovanja Blaženka Divjak poručuje da je najizglednija Živa
riječ nastavnika – to je ono što mora ostati. Učenik nas mora
čuti i vidjetikombinacija nastave uživo i na daljinu:
”Vjerojatno će se dogoditi da je određeni dio učenika i učenica
u samoizolaciji, da su u rizičnoj skupini, isto vrijedi i za
nastavnike i nastavnice. Tako da treba osim nastave u učionicama
predvidjeti i mješoviti model. U kojoj mjeri to kombinirati i
čemu dati prioritet, ovisi o epidemiološkoj situaciji”.
I dok je na snazi mjera fizičke distance, ona društvena za djecu
nikako nije dobra – poručuju liječnici i liječnice školske
medicine. Uz osnovna pravila održavanje razmaka i higijene ruku
morat će se osigurati i drugi uvjeti.
”Dobro je da u razredu bude manje djece. Bilo bi dobro da ako
sva djeca krenu u školu da se odmori organiziraju na drugi
način – da svaki razred koristi odmor u svoje vrijeme i da
se ne stvaraju gužve”, napominje Tatjana Petričević Vidović
iz Hrvatskog društva za školsku i sveučilišnu
medicinu.
Kako će sve izgledati trebalo bi biti poznato do polovice
kolovoza, odnosno tri tjedna prije početka nastave.