Od 2017. godine otkad vodi taj Upravni odjel, pročelnica Marina Jarnjević je u suradnji s kolegama radila na ubrzanju samih postupaka te što većem broju riješenih predmeta.
Covid-19 je poremetio planove i aktivnosti mnogih u našoj državi,
no ne i Upravnom odjelu za graditeljstvo i okoliš Karlovačke
županije, iz kojeg su se pohvalili da od početka godine,
uključujući i rad tijekom izvanrednih okolnosti uzrokovanih
pandemijom, zaista ne staju s provođenjem postupaka u okviru
svoje nadležnosti.
Od 2017. godine otkad vodi taj Upravni odjel, pročelnica Marina
Jarnjević je u suradnji s kolegama radila na ubrzanju
samih postupaka te što većem broju riješenih predmeta. Tako je
ovaj Upravni odjel u ovom trenutku podijeljen na tri zasebna
odsjeka- Odsjek za planske poslove i zaštitu okoliša, Odsjek za
prostorno uređenje i graditeljstvo i Odsjek za
izvlaštenja.
– Zadnjim izmjenama propisa koje se odnose na rad u sustavu
e-dozvola, primjetno je povećanje broja provedenih i završenih
postupaka. Sukladno podacima iz e-Dozvola, Odsjek za prostorno
uređenje i graditeljstvo u periodu od početka godine do kraja
srpnja zaprimio je 1.675 predmeta unutar sustava e-Dozvola.
Ukupno zaprimljenih predmeta u cijelom Odsjeku je preko 1.959 u
prethodno navedenom periodu, a riješeno je ukupno 2.848 predmeta,
uključujući i neke prenesene predmete iz prethodnog razdoblja, od
toga je izdano 122 građevinske dozvole, 7 lokacijskih dozvola, 47
uporabnih, 362 posebnih uporabnih dozvola te 429 rješenja o
izvedenom stanju, kažu u Odjelu.
Samo za usporedbu, u istom periodu 2019. godine ukupno
zaprimljenih predmeta u e-Dozvoli bilo je 1.283, a riješeno
1.058. Vidljivo je povećanje i u zaprimljenim zahtjevima,
ali i povećan broj riješenih predmeta.
– Izmjene u sustavu e-dozvola su pomogle da se brže izdaju akti
za gradnju te se mora pohvaliti uglavnom izuzetno dobra
koordinacija svih sudionika u gradnji. Naravno da ima svakakvih
situacija, ali one se rješavaju uvijek gdje je to moguće na način
da se strankama predoče njihove zakonske mogućnosti te
zajedničkim naporima dogovore mogućnosti rješavanja, izvijestili
su iz Karlovačke županije.
Obzirom na izuzetno veliko opterećenje cijelog Upravnog odjela u
odnosu na investicije koje zahtijevaju provođenje kompleksnih
postupaka oko izdavanja akata za gradnju, a što je mjerljivo i
vidljivo iz e-dozvola, legalizacije u ovom času idu nešto
sporijim tempom. U šestomjesečnom izvještaju navodi se i da je
velik broj zahtjeva u području zaštite okoliša i prirode.
– Izdano je preko 30 akata kojima su utvrđeni uvjeti zaštite
prirode i potvrde o usklađenosti glavnog projekta s utvrđenim
uvjetima zaštite prirode, odnosno izdana očitovanja, mišljenja
ili upute. Izdaju se dopuštenja za provedbu zahvata za koje
nije potrebno ishoditi akte kojima se dozvoljava gradnja te za
obavljanje radnji u zaštićenom području. Provode se
samostalni postupci prethodne ocjene prihvatljivosti za ekološku
mrežu strategija, planova i programa. Unutar odjela postoji i
Registar onečišćavanja okoliša gdje se prijavljuju
onečišćivači za koje je izrađeno 245 predmeta koji se
odnose na promjene statusa, ispravak i prijavu podataka u bazi
ROO, kaže pročelnica Marina Jarnjević.
– Upravni odjel je nadležan i za e-nekretnine te je po toj osnovi
u taj informacijski sustav uvedeno 1.153 ugovora od početka
godine do danas. Odsjek za izvlaštenja je u postupcima osiguranja
dokaza o stanju i vrijednosti nekretnina, nepotpunom izvlaštenju
nekretnina, potpunom izvlaštenju nekretnina te stupanjima u
posjed nekretnina imao u radu ukupno oko 2000 predmeta od
kojeg broja se najveći dio odnosi na potpuna izvlaštenja
nekretnina. Kao korisnik izvlaštenja nekretnina u najvećem broju
predmeta su Hrvatske vode, Hrvatske željeznice, Hrvatske ceste,
Vodovod i kanalizacija Vojnić, Grad Ozalj itd. U periodu od
početka ove godine riješeno je cca 630 predmeta od kojih se
najveći dio odnosi na korisnika izvlaštenja Hrvatske vode, a sve
u svrhu “Projekta zaštite od poplava u slivu rijeke Kupe”, dodaje
Jarnjević uz zaključak.
– Upravni odjel za graditeljstvo i okoliš ima zaista širok
djelokrug te obzirom da je neposredno vezan uz zahtjeve stranaka
i da kvaliteta rada ovisi upravo o dobroj koordinaciji sa
podnositeljima zahtjeva, kao i svim sudionicima u zakonom
propisanim postupcima te dostavi zakonom propisane
dokumentacije, izuzetno je važno biti dobro informiran, ali
i kontaktirati Upravni odjel ukoliko postoje neke nejasnoće i
nedoumice. Upravo je komunikacija s našim djelatnicima puno puta
pomogla u “raspetljavanju” pojedinih izazova unutar postupaka,
kazala je pročelnica.