Studijskom dokumentacijom utvrdit će se optimalno rješenje trase pruge i ostalih infrastrukturnih podsustava između Oštarija i Škrljeva, a moguće su dvije osnovne varijante
Hrvatska bi do 2030. godine trebala imati modernu prugu od mađarske granice do Rijeke, a Karlovac će kao jedno od većih središta na toj dionici, uz dvotračnu prugu dobiti i novouređeni željeznički kolodvor.
Veliki infrastrukturni projekt ide dalje, a dio se odrađuje i u Karlovačkoj županiji. Kako je KŽ izvijestila, dionica Oštarije – Škrljevo sastavni je dio željezničke pruge za međunarodni promet M202 Zagreb GK – Rijeka na koridoru RH2 te ujedno dio dionice Rijeka – Zagreb – Budimpešta na osnovnoj Transeuropskoj prometnoj mreži (Trans-European Transport Network – TEN-T) Mediteranskome koridoru.
– U cilju realizacije aktivnosti predviđenih Sporazumom o dodjeli bespovratnih sredstava HŽ Infrastruktura potpisala je 15. svibnja 2020. sa zajednicom ponuditelja koju čine tvrtke ŽPD d.d., Granova d.o.o., Institut IGH d.d., Rijekaprojekt d.o.o. i IPZ d.d. Ugovor za izradu studijske dokumentacije za modernizaciju željezničke pruge na dionici Oštarije – Škrljevo, navode u HŽ Infrastrukturi.
Ugovor je vrijedan 17,9 milijuna kuna (bez PDV-a) a uključuje izradu idejnih rješenja više varijanti trase, studije opravdanosti, analize troškova i koristi za odabrano varijantno rješenje te studiju utjecaja zahvata na okoliš, kojom će se propisati mjere zaštite i očuvanja okoliša koje se moraju provoditi tijekom izgradnje i eksploatacije željezničke pruge.
Studijskom
dokumentacijom utvrdit će se optimalno rješenje trase pruge i
ostalih infrastrukturnih podsustava između Oštarija i Škrljeva, a
moguće su dvije osnovne varijante – modernizacija postojeće pruge
u duljini od 113,9 km, ali i
izgradnja potpuno nove, znatno kraće trase (duljine oko 67 km)
koja se polaže novim koridorom uz izgradnju dugačkih tunela kroz
planinske masive Male i Velike Kapele.
Rok za izradu studijske dokumentacije jest 16 mjeseci od dana
sklapanja ugovora.