Roditelji, ravnatelji i nastavnici dočekali su službeni dokument s detaljnim uputama o provođenju nastave
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je dokument “Modeli
i preporuke za rad u uvjetima povezanima s COVID-19 u školskoj
godini 2020./2021.” koji detaljno opisuje kako će izgledati
nastava i boravak u vrtićima, uz zaduženja nastavnika, ravnatelja
i roditelja.
Sukladno najavama, opisana su i tri modela nastave tokom
pandemije koronavirusa, a to su model A: nastava u školi, model
B: mješoviti oblik nastave (dijelom u školi dijelom na daljinu) i
model C: nastava na daljinu.
Kako funkcioniraju modeli
Model B u pravilu znači kako zbog epidemioloških mjera neće svi
učenici moći imati nastavu u školi istovremeno, već se moraju
odrediti prioritetne skupine učenika koje će imati nastavu u
školi, a za ostale učenike osigurati da povremeno imaju nastavu u
školi, a povremeno nastavu na daljinu.
Model C podrazumijeva to da svi učenici s početkom nastavne
godine prate nastavu na daljinu koja, između ostaloga
podrazumijeva dvosmjernu komunikaciju na daljinu na relaciji
učenikučitelj/nastavnik, kao i samostalni rad učenike od kuće.
Koji će od modela i u kojem trenutku biti primijenjen uvelike
ovisi i o zdravstvenim preporukama koje se odnose na
epidemiološku situaciju u Hrvatskoj na nacionalnoj i lokalnoj
razini na početku školske godine ili u bilo koje vrijeme tijekom
školske godine.
Obaveze osnivača dječjih vrtića i škola
Dužnost osnivača je razmotriti i dogovoriti postupanja, potrebe i
aktivnosti koje je nužno provesti prije početka školske godine.
To znači da moraju osigurati maske za lice za učenike od V.
razreda osnovne škole i učenike srednjih škola, kao i potrebna
sredstva za higijenu, čišćenje i dezinfekciju. U prostorije u
kojima borave djeca/učenici može ugraditi ventilacije na stropu
koje izvlači zrak iz sobe/učionice i izbacuje ga van uz osiguran
dovod svježega vanjskog zraka.
Osim toga, dogovara s ravnateljima mogućnost prijelaza na rad iz
jedne u dvije smjene kako bi se pravovremeno moglo planirati
mogućnosti drugačijega organiziranog prijevoza učenika.
Obaveze ravnatelja
U slučaju dječjih vrtića, ravnatelj mora utvrditi je li broj
upisane djece u odgojno-obrazovnim skupinama u veći od propisanog
i sukladno tome obavijestiti osnivača i zatražiti povećanje broja
odgojno-obrazovnih skupina i zapošljavanje novoga odgojitelja.
Po pitanju nastave u školi, mora planirati mogućnost rada prema
različitim modelima i utvrditi može li se u skladu s brojem
učionica u svakoj od školskih zgrada izvoditi odgojno-obrazovni
rad u jednoj ili dvije smjene.
Također je dužan prije početka pedagoške/nastavne godine utvrditi
koji zaposlenici, učenici i djeca temeljem odluke koju donosi
liječnik primarne zdravstvene zaštite ne smiju raditi ili
boraviti u ustanovi jer spadaju u izrazito vulnerabilne skupine.
Dužan je izraditi protokol kretanja hodnicima i uporabe
sanitarnih prostora najbližih sobi/učionici uz detaljan plan
održavanja higijene i propisane dezinfekcije.
Prijevoz djece i učenika
S obzirom na različite načine prijevoza djece/učenika, nije
moguće propisati jedinstvene mjere već će osnivači i ravnatelji
morati dogovoriti prijevoz u skladu s propisanim mjerama sukladno
načinu prijevoza.
Sukladno navedenim Preporukama, u autobusu je obvezno nošenje
maske te je preporučljivo razraditi raspored sjedenja
djece/učenika pri čemu jedan učenik svakoga dana sjedi na istom
mjestu u dolasku i odlasku iz škole.
Za djecu/učenike s teškoćama u razvoju koji se prevoze posebnim
vozilima u slučaju da se istim prevoze u različito vrijeme,
obvezna je dezinfekcija vozila (sjedala, rukohvata i sl. prije
ulaska druge skupine učenika). Ako je predviđeno, s
djecom/učenicima s teškoćama u razvoju može biti i pratitelj.
Prehrana u dječjim vrtićima i školama
Prehrana se može organizirati u sobi/razredu ili u blagovaonici
pri čemu djecu/učenike u blagovaonicu vodi odgojitelj/učitelj
koji je s učenicima prije toga imao nastavu.
U slučaju potreba izvođenja nastave na daljinu, odnosno izostanka
djece/učenika u vrtiću/školi, potrebno je uzeti obzir u smanjenje
količine pripremane hrane. Preporučuje se osnivačima da unaprijed
upoznaju roditelje s plaćanjem prehrane u vrijeme izbivanja
djeteta/učenika.
Između djece/učenika obvezan je razmak, a stolove u blagovaonici
potrebno je očistiti između ulazaka dviju skupina.
Prvi dan
U dječjim vrtićima, za djecu koja se tek uključuju u sustav ranog
i predškolskog odgoja, roditelj može ući u dječji vrtić uz
pridržavanje epidemiološkim mjera (mora se preobuti ili imati
plastične navlake za obuću, obvezan je imati masku na licu,
dezinficirati ruke itd.) i s djetetom može boraviti maksimalno 15
minuta dnevno.
Slično je i u školama, a s obzirom da će učenicima biti
podijeljeni i udžbenici, potrebno je razraditi protokol i način
preuzimanje istih od strane roditelja djeteta.
Učitelji prvi dan mogu iskoristiti i za održavanje roditeljskog
sastanka, tj. davanje uputa vezanih za organizaciju rada,
upoznavanje djece i roditelja s uputama i preporukama te
dogovoriti mogućnosti međusobne komunikacije na daljinu jer se ne
preporučuje ulazak roditelja u škole.
“Poštivanjem navedenih mjera štitimo zdravlje djece/učenika,
odgojno-obrazovnih radnika i svih zaposlenika u
odgojno-obrazovnoj ustanovi, a neizravno i zdravlje svojih
obitelji i građana Republike Hrvatske”, navodi se u dokumentu
kojeg u cijelosti možete pročitati
ovdje.