KORONAŠKOLA

Ministar Fuchs otkrio koliko je zaraženih u školama te hoće li nastava biti online za sve

Dusko Jaramaz/PIXSELL

"Jako pazimo na situaciju i naravno da ćemo na nju reagirati, ali ne treba pribjegavati paničnim odlukama," poručio je Fuchs

Ministar obrazovanja Radovan Fuchs izjavio je u ponedjeljak da je
Ministarstvo obrazovanja još čvrsto na pozicijama da ne treba
prelaziti na online nastavu osim u slučajevima kada to zahtijeva
situacija u nekoj školi, odnosno kada je održavanje nastave
upitno.

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs osvrnuo se, na
molbu novinara, na aktualno stanje nastave u hrvatskim školama
vezano uz epidemiju koronavirusa na Institutu Ruđer Boškovića
(IRB) gdje je bio supotpisnik Ugovora o dodjeli bespovratnih
sredstava za projekte koji se financiraju iz EU fondova u
financijskom razdoblju 2014.–2020. za projekt Otvorene znanstvene
infrastrukturne platforme za inovativne primjene u gospodarstvu i
društvu (O-ZIP).

“Još uvijek smo kao ministarstvo, prateći ukupan sustav osnovnih
i srednjih škola, čvrsto na pozicijama da ne treba prelaziti na
online nastavu, osim u slučajevima kada to situacija u određenoj
školi zahtjeva”, izjavio je ministar. Dodao je da su, do sada,
najčešće na online nastavu po modelu C prelazile one škole gdje
je zbog epidemije koronavirusa smanjen broj tehničkoga i
nastavnog osoblja do te mjere da je postalo upitno održavanje
nastave.

Izvijestio je da posljednjih nekoliko dana mjerodavno
ministarstvo intenzivno prati što se događa te da su primijetili
da je u jednom trenutku porastao broj zaraženih učenika i
nastavnog osoblja, kao što je primijećeno i 28. listopada, a
nakon toga datum rast broja zaraženih počeo se smanjivati.

Rekao je da je tako i u posljednja tri dana zabilježen rast broja
novozaraženih učenika i nastavnog osoblja, ali da je danas
zabilježen pad broja novozaraženih učenika i nastavnog osoblja.

Trenutačno pozitivno 1366 učenika i 549 djelatnika
škola

“Jako pazimo na situaciju i naravno da ćemo na nju reagirati, ali
ne treba pribjegavati paničnim odlukama jer su one najgore koje
možete donijeti u datom trenutku”, istaknuo je ministar Fuchs.

Ali, naglasio je da “ni jedna zemlja u svijetu nije zatvorila
škole, a da pritom nije donijela i neke oštrije mjere, dapače,
postoje slučajevi da su u nekim zemljama na snazi vrlo stroge
mjere, ali su škole otvorene”.

Ministar je izvijestio da je, po današnjim podatcima, u Hrvatskoj
na koronavirus pozitivno 1366 učenika i 549 djelatnika u školama,
što je 81 učenik manje u odnosu na jučer, kada je također
zabilježen lagani padnu odnosu na subotu, a u odnosu na jučer na
koronavirus pozitivno je i manje nastavnika, odnosno 34
nastavnika manje.

“Ako se održi ovaj trend onda je to dobro, ne možemo govoriti o
nekom strmom padu, ali možemo reći da je crta relativno ravna”,
rekao je Fuchs.

Na pitanje radi li se na tome da se pribjegne modelu po kojemu ne
bi, zbog jednoga zaraženog učenika, u samoizolacju trebao ići
cijeli razred, već samo najbliži iz okoline zaraženog učenika,
ministar je podsjetio da su “to zagovarali već u startu”.
Odnosno, objasnio je, govorili smo da bi epidemiolozi koji donose
odluku trebali u slučaju da je jedan učenik pozitivan na
koronavirus, u samoizolaciju poslati učenike iz njegova najbližeg
okruženja.

Na novinarsku konstataciju da to nije slučaj već je, zbog jednog
zaraženog učenika, u samoizolaciji cijeli razred, ministar je
potvrdio da je to tako jer, smatra, oni koji donose odluke, a
njih nije baš jednostavno donositi, često su oprezniji no što bi
to možda trebali biti.

Kvaliteta nastave pada kada je isključivo online

Na pitanje novinara što je sa studentima koji su u samoizolaciji,
a fakulteti im ne mogu organizirati praćenje nastave, odnosno ne
znači li to da pada kvaliteta nastave, ministar je odgovorio da
kvaliteta nastave pada onda kada je isključivo u online
varijanti.

“Nastava licem u lice ne može se nadomjestiti, a online varijante
su joj samo potpora u nekakvim normalnim okolnostima, ali
kompletan prelazak na online nastavu nikada ne može biti tako
kvalitetan kao što je nastava licem u lice”, ocijenio je Fuchs.

Podsjetio je da je ministarstvo u jednom trenutku predložilo da
se studentima slabijega socioekonomskog statusa omogući nastava
na sličan način kao što su učenici, primjerice, dobili tablete.
Dodao je da su to predvidjeli i za ubuduće.

“Za sada nemamo direktne dojave s tim u vezi iako smo i samim
sveučilištima i fakultetima preporučili da se potrude osigurati
da svi studenti mogu pratiti nastavu”, zaključio je ministar
Fuchs.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest