CRNI PETAK

Ne nasjedajte! Ovo su “black friday” trikovi kojima se neki trgovci služe kako bi nam izbili novac iz džepa

foto ilustracija - Pixabay.com

U danima prije crnog petka većina trgovačkih internetskih stranica mahnito oglašavaju znatno sniženje cijena

Cijena izgleda nikad povoljnija, a odbrojavanje do isteka popusta
visi vam nad glavom – bolje je da kupite odmah.

Kraj studenoga najteže je vrijeme u godini za othrvati se “nikad
povoljnijima” ponudama za Crni petak, dan s najvećim
popustima. 

Crni petak neformalni je naziv petka nakon Dana zahvalnosti u
Sjedinjenim Državama i početak je predblagdanske kupovine. Običaj
koji u Americi postoji od 50-ih godina prošlog stoljeća zadnjih
se desetljeća proširio diljem svijeta. 

U danima prije crnog petka većina trgovačkih internetskih
stranica mahnito oglašavaju znatno sniženje cijena. 

Svakako da će se ondje naći mnoštvo odličnih ponuda, ali
stručnjaci kažu da treba biti hladne glave kako bi se probili
kroz tisuće onih koje to nisu.

Nerealne usporedbe cijena

Količina uštede koju vam prodavač reklamira obično se temelji na
usporedbi s maloprodajnim cijenama koje preporučuje proizvođač.
Ali to rijetko odgovara uobičajenoj prodajnoj cijeni, čak i
prilikom lansiranja proizvoda. Kako bi otkrili kakva je stvarna
ušteda, morat ćete pretražiti internet i druge platforme.

Nadzorne agencije poput njemačkog centra za savjetovanje
potrošača u Sjevernoj Rajni-Vestfaliji navode da će trgovci često
povisiti cijene nekoliko dana prije rasprodaje kako bi ih zatim
opet spustili i podvaliti kao veliko sniženje.

Kako bi vam suzili izbor, jednako tako znaju ukloniti određene
proizvode na početku rasprodaje i zatim iznenada na kraju
vratiti.

Po riječima stručnjaka za zaštitu potrošača, popusti se u
prosjeku kreću oko 20, a ne 50 posto kao što se često
tvrdi. 

Kako navodi britanski magazin za svijest potrošača “Which?”, više
od polovine (61 posto) svih proizvoda na popustima na crni petak
u Ujedinjenom Kraljevstvu zapravo je jeftinije ili ima istu
cijenu i prije tzv. rasprodaje.

Vremenski pritisak i ograničene zalihe

Ograničeno vrijeme za kupnju, sat koji otkucava, osmišljeno je
kako bi kupci bili pod pritiskom da kupuju brzo, prije nego što
dobro razmisle.

Ako nemate vremena za istraživanje tada nećete sumnjati da nešto
nije u redu s ponudom. Zbog toga stručnjaci kažu da je važno
ranije provjeriti je li moguć besplatan povrat proizvoda.

Stvari nisu uvijek povoljne kada im dodate troškove dostave.
Također treba provjeriti koji je rok dostave jer se može dogoditi
da neznatno jefitniji proizvod iz Kine čekate beskonačno, piše
dpa. 

Isto tako se savjetuje da se ne plaća unaprijed ili izravnim
bankovnim transferom na internetskim stranicama koje vam nisu
poznate jer bi mogla biti riječ o lažnim ponudama.

I na kraju, kada završite s kupnjom, izbrišite povijest
preglednika i kolačiće kako bi otežali trgovcima da naprave
sveoubuhvatne profile vaših potrošačkih navika. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest