Promjenama trošarinskog sustava cilj je smanjiti unos rabljenih automobila u Hrvatsku
Od početka iduće godine obračunavat će se niže trošarine na nove
automobile, piše u subotu Večernji list, navodeći da se novim
načinom obračuna poreza odvajaju novi od starih automobila.
Nacrt novog načina obračuna posebnog poreza na motorna vozila,
odnosno trošarina, koji bi se trebao primjenjivati od 1. siječnja
ministar financija Zdravko Marić pokazao je predstavnicima
automobilske industrije i Hrvatske gospodarske komore.
Sastanak je održan iza zatvorenih vrata, no neslužbeno se doznaje
da novi nacrt predviđa dvosmjeran izračun trošarina, navodi
dnevnik.
U jednom bi smjeru on bio jednak dosadašnjem načinu obračuna te
bi se računao po jednakim tablicama, a po njemu bi se ubuduće
oporezivala samo rabljena vozila. Točnije, ona za koja proizvođač
nije izdao deklaraciju o emisijama ugljikova dioksida po novom,
WLTP protokolu, već su za automobil poznati samo podaci po
starom, NEDC načinu mjerenja.
Promjenama trošarinskog sustava cilj je spriječiti poskupljenje
novih automobila 1. siječnja 2021., ali i smanjiti unos rabljenih
automobila u Hrvatsku, s obzirom na to da je od njih manji
priljev novca u državnu blagajnu te da ne pomažu pomlađivanju
hrvatskog voznog parka.
U Hrvatskoj je trenutačan omjer godišnje novoregistriranih
rabljenih i novih automobila 62:38, u korist rabljenih, unesenih
iz bogatijih europskih država koje ih se rješavaju kako bi
popravili krvnu sliku vlastitog voznog parka. Omjer 50:50 bio bi
podnošljiv, a okretanje omjera na 70:30 u korist novih bilo bi
poželjno, donosi Večernji list.
Prenose i tvrdnje trgovaca da bi cijene automobila, ako se snize
trošarine, mogle pasti tek od 500 do 1000 kuna.