Prema procjenama, potrošnja hrane i pića će pasti i do 20 posto
Pandemija koronavirusa s mnoštvom restriktivnih mjera i
zatvaranja značajno je utjecala na potrošnju. Za Božić se očekuje
znatno manja potrošnja u odnosu na prošlu godinu kada su Hrvati
potrošili oko 15,3 milijarde kuna.
Prosinac je posebno problematičan s obzirom da je taj mjesec
inače mnogima najunosniji. Procjenjuje se da će potrošnja hrane i
pića pasti i do 20 posto, piše
Slobodna Dalmacija.
“Potrošnja ovog prosinca, u pandemijskoj godini, bitno će se
razlikovati od prethodnih po tome što će doći dorasta kućne
potrošnje hrane, budući da će većina građana božićne i
novogodišnje blagdane provesti sa svojim ukućanima, zbog čega bi
moglo doći i do povećane potrošnje hrane kroz ovaj oblik
potrošnje, za razliku od ranijih godina kada se dosta trošilo
izvan kuće – u restoranima, kroz adventsku potrošnju ili turizam
i putovanja. S obzirom na bolju ponudu domaćih proizvoda, za
očekivati je da će ovogodišnje cijene u prosincu biti niže od
ranijih godina, posebice kada je riječ o mesu, ribi, voću ili
povrću, vinima, sokovima, jakim alkoholnim pićima, ali i drugim
namirnicama koje čine blagdansku košaricu i uobičajeno se troše u
mjesecu najveće potrošnje”, izvijestili su iz Smartera.
Istaknuli su i značajan pad cijena mnoštva proizvoda. Tako je
primjerice cijena svinjskog mesa pala za 45 posto u odnosu na
početak prosinca prošle godine.
Trenutna situacija značajno je utjecala i na domaću proizvodnju.
“Koronakriza je značajno promijenila globalne trendove u navikama
i ponašanju potrošača, a razdoblje nakon Božića. Tijekom godine
naglasak je stalno stavljan na potrebu kupovanja domaćih
proizvoda, a uvjereni smo kako će se svijest o potrebi zaokreta u
sektoru poljoprivrede i proizvodnje hrane još dodatno razvijati”,
poručili su iz Smatrtera.