UDRUGA DIGNITAS

Zbog pandemije još više pate drugi pacijenti ali i njihovi najmiliji, Novaković Matanić: Korona ne može biti izgovor za neadekvatnu skrb

Pixabay.com

Izgovor da radi korone su svi opterećeni poslom ne može biti izgovor jer da mnogim odjelima ima puno manje pacijenata nego prije ove cjelokupne situacije.

Udruga Dignitas koja se bavi pravima pacijenata i zaštiti
njihovog dostojanstva i jednakosti uputila je otvoreno pismo o
problemima koji su za sve pacijente nastali još od početka
pandemije uzrokovane Covidom. 

Kako navodi Marina Novaković Matanić, Karlovčanka koja je udruge
koja djeluje na razini cijele zemlje, cilj je rješavanja svih
ovih problema, a sve u cilju podizanja razine prava pacijenata
kao i njihove zaštite.

– Prvo ćemo se osvrnuti na nemogućnost posjete pacijenata koji su
na bolničkom liječenju, imamo svakako razumijevanja da je to iz
opravdanih razloga da se virus ne širi, ali s druge strane ostaje
jedini način da obitelj dobije informacije od nadležnih liječnika
putem telefona, i tu nailazimo na mnogobrojne probleme ili se
uopće ne javljaju na telefonske brojeve, ili daju toliko šture
informacije obiteljima (tu mislim da informacije koje traju 10
sekundi), kaže Novaković Matanić.

Kako dodaje, u Dignitasu smatraju da je nedopustivo da se
pacijent nalazi u životnoj opasnosti, a da obitelj ne može doći
apsolutno do nikakve informacije ili su onda primorani tražiti
razne vezice da bi došli do bilo kakvih informacija, a onda se
svi skupa čudimo i kako dolazi do korupcije u zdravstvu. 

– Stoga tražimo u ovoj situaciji koliko god da je cjelokupnom
medicinskom osoblju teško da ipak se pronađu načini da obitelji
dobivaju informacije te da se bolnice organiziraju tako da se to
omogući jer pritužbe pacijenata i njihovih ne dolaze iz jedne
bolnice u RH pa da možemo govoriti o izoliranom slučaju, nego nam
se javljaju iz svih dijelova RH, navodi se. 

– Drugi problem koji ovim putem želim otvoriti, a riječ je
također o pacijentima koji leže u bolnicama, a koji nerijetko
izlaze iz bolničkog sustava u gorem zdravstvenom stanju nego što
su ušli u njega. Ovdje ćemo se prije svega bazirati na pružanje
zdravstvene njega pacijentima gdje kod teških nepokretnih
pacijenata zdravstvena njega nepokretnih osoba se ne može
smatrati samo doslovno presvlačenje pelene. Vrlo rado bi htjeli
vidjeti izvještaje iz bolnica da se vidi koliko su pacijenti
kupani za vrijeme npr. boravka od 10 dana u bolnici ili se
događaju situacije da nisu niti jednom, a da ne pričamo o
situaciji gdje se događa da pacijentima na odjelu gdje se liječe
pacijenti od dijabetesa da nitko 10-14 dana ne presvuče čarape
takvom pacijentu, a znamo što to znači za takve pacijente, kaže
još Novaković Matanić. 

Izgovor da radi korone su svi opterećeni poslom ne može biti
izgovor jer da mnogim odjelima ima puno manje pacijenata nego
prije ove cjelokupne situacije. Imamo razumijevanja i za manjak
osoblja i za cijelu situaciju, ali neke stvari koje idu direktno
na štetu pacijenata ne možemo prešutjeti nego ih zajednički
moramo rješavati. 

– Naš prijedlog je da se razina zdravstvene njege naročito
nepokretnih pacijenata digne na puno višu razinu jer to je
najbolja i prevencija da dođe do drugih bolesti, a isto tako
tražimo da se provjerava kvaliteta usluga tako da svaki pacijent
ili član obitelji popuni anketni uvjet o kvalitetni pružene
zdravstvene usluge koja jako varira iz bolnice do bolnice unutar
RH, što je nedopustivo. Kvaliteta zdravstvene usluge u RH u svim
državnim bolnicama trebala bi i mora biti ili na istoj ili na
približnoj istoj razini, zaključila je predsjednica
Dignitasa. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest