ZAŠTITA OKOLIŠA

Prošle godine Eko Pan primio 70 poziva na Zeleni telefon – ljudi najviše zvali zbog otpada, voda i zbrinjavanja uginulih životinja

Najviše prijava stiže iz Karlovca i Duge Rese, a većina prijavitelja ne traži anonimnost čime se nastavlja trend iz proteklih godina. Pozitivno je riješeno tri četvrtine slučajeva.

Unatoč pandemiji, udruga Eko Pan zaprimila je u 2020. godini 70
prijava građana, što pokazuje da briga za okoliš nije jenjavala
ni u specifičnim okolnostima uz brojne lockdowne i restrikcije.

Eko Panov “Zeleni telefon” obuhvaća područje Karlovačke i
Ličko-senjske županije, a većina poziva odnosila se na otpad
(21,43%) i vode (21.43%), što pokazuje da i u ove dvije županije
postoji trend vezan uz okolišne probleme i osjetljivost građana
na iste.
Ostale prijave odnosile su se na zbrinjavanje ugroženih i
uginulih životinja (15,71%), ilegalne građevinske zahvate
(11,43%), netransparentne i ilegalne sječe šuma i uništavanje
urbanog zelenila (11,43%), onečišćenje zraka (5,71%), te na
jednostavne upite vezane uz zbrinjavanje otpada, građanske
inicijative za urbano vrtlarstvo i sl.

Najviše prijava pristizalo je iz Karlovca i Duge Rese, a oko 70%
se odnosi na ruralna područja. Čak 61,43% prijavitelja nije
zahtijevalo anonimnost što potvrđuje trend rasta neanonimnih
prijava iz prijašnjih godina.

Tri četvrtine slučajeva prijavljenih u 2020. godini je riješeno,
dok je nešto manje od 25% slučajeva još uvijek aktivno.
Jednostavnije prijave se rješavaju vrlo brzo, često u par dana,
dok one kompleksnije zahtijevaju angažman inspekcijskih službi i
znaju potrajati od par mjeseci do preko godinu dana, ovisno o
brzini djelovanja državnih službi.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest