INFRASTRUKTURA

Otvorene ponude za gradnju brze pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac. Daleko najpovoljniju dala kineska kompanija, gradili bi je za 1,28 milijardi kuna

To je daleko ispod procijenjene vrijednost radova koja na natječaju iznosi 2,04 milijarde kuna bez PDV-a.

Otvorene su ponude na međunarodnom javnom natječaju za gradnju
novog i rekonstrukciju postojećeg kolosijeka pruge Hrvatski
Leskovac – Karlovac. Veliki infrastrukturni projekt dio je buduće
nizinske pruge do Rijeke, a po pisanju Jutarnjeg lista, od 15
pristiglih ponuda najpovoljniju je dala kineska kompanija China
Railway Eryuan Engineering u iznosu od 1,285 milijardi kuna bez
PDV-a. 

To je daleko ispod procijenjene vrijednost radova koja na
natječaju iznosi 2,04 milijarde kuna bez PDV-a.

Usporedbe radi, kineski CRBC most Pelješac gradi po cijeni od
2,08 milijardi kuna.

Drugu najpovoljniju ponudu predala je tvrtka Strabag u
vrijednosti 1,713 mlrd. kn, dok je na trećem mjestu zajednička
ponuda španjolske tvrtke Aldesa i kineske kompanije China Civil
Engineering Construction u iznosu 1,752 mlrd. kuna, piše
Jutarnji.

Dionica pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac duga je 44 kilometra,
a natječaj za obnovu postojećeg i izgradnju novog kolosijeka
objavljen je još 7. rujna 2020. godine. No, dosad je na ovaj
natječaj podneseno 10 žalbi te se otvaranje ponuda odužilo na
sedam mjeseci od raspisivanja natječaja. Sam natječaj izazvao je
izniman interes među velikim građevinskim kompanijama u cijelom
svijetu te je pristigao nikad veći broj ponuda.

Među ponuditeljima su i dvije hrvatske tvrtke s partnerima, a
odmah nakon pročitanih ponuda, navodi Jutarnji, u domaćim
građevinskim krugovima se komentiralo kako ponuda China Railway
od 1,2 milijardi nije realna te da je najvjerojatnije riječ o
damping ponudi. Stoga prevladava mišljenje kako je najizgledniji
pobjednik natječaja Strabag čija je ponuda druga po redu. A odmah
iza nje je ponuda turske tvrtke Kolin Insaat.

Očekuje se da bi u HŽ Infrastrukturi pobjednika natječaja mogli
odabrati u roku dva mjeseca, no s obzirom na vrlo vjerojatne
žalbe teško je očekivati kada bi radovi mogli početi. Rok za
završetak radova je 30 mjeseci. Uz rekonstrukciju postojećeg i
izgradnju novog kolosijeka radovi uključuju i rekonstrukciju
nekoliko postoječih kolodvora i stajališta, ugradnju novih
signalno-sigurnosnih uređaja itd.

Izgradnju ove dionice sa 85 posto bespovratnih sredstava
sufinancira Europska komisija. Ugovor o dodjeli bespovratnih
sredstava ukupne vrijednosti 3.454 milijardi kuna i prihvatljivih
troškova u iznosu od 2.720 milijardi kuna potpisan je u prosincu
2019. godine, piše Jutarnji.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest