Ministar kaže da se općine i gradovi moraju naučiti pripremati projekte, a ne kukati
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković posjetio je Karlovačku županiju, obišao je gradilište na mostu u Gornjem Pokupju, potom čvor Novigrad, a onda i obilaznicu Ogulin.
Javnost o mostu manje više sve zna, ali vrijedi utvrditi gradivo, pogotovo kada se to događa pet dana prije izbora. Zato je sasvim logično da na gradilištu nije bila gradonačelnica Ozlja Gordana Lipšinić, ali jest njezina protukandidatkinja iz redova HDZ-a, gradska pročelnica Lidija Bošnjak.
Ministar je obavio predizborna fotografiranja, kako s njom tako i sa županicom Martinom Furdek Hajdin, bacio pogled na most i dao novinarima izjavu:
– Obilazimo jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Karlovačkoj županiji koji provode Hrvatske ceste, nakon što smo obnovili stari most prošle godine, započeli su radovi na ovom mostu, vrijednost investicije je 55 milijuna kuna bez PDV-a. Zadovoljan sam s ovim što sam vidio i vjerujem da ćemo za otprilike devet mjeseci prometovati i prijeći preko novog mosta, što je zadovoljstvo ljudi koji ovdje žive, a to je vezano i za grad Karlovac, ne samo za Ozalj. Zahvaljujem Županiji, koja je ustrajala na ovom projektu, koji je pripremala oko izdavanja dozvola, tako da se nadam i veselim drugim infrastrukturnim projektima u Karlovačkoj županiji – kazao je ministar Butković.
Novinare je zanimalo zašto je na desetke prometnica kojima je gospodario ŽUC (Županijska uprava za ceste), prebačeno u ingerenciju, pa i na trošak lokalnih uprava, dojam je da su najgore prošli Ozalj, Ogulin i Duga Resa, čiji su se predstavnici žalili da ih prethodno o tome nitko nije obavijestio.
– Što se tiče rekategorizacije cesta na prijedlog ŽUC-a ili Hrvatskih cesta ministar donosi tu odluku. Prvo, što se tiče općina i gradova, njima je u proteklih nekoliko godina jako puno decentraliziranih sredstava spušteno, svi ti gradovi i općine su dobile u vrijeme ove Vlade jako puno i povećali svoje proračune. Sve lokalne i nerazvrstane ceste koje su u ingerenciji gradova i općina se osim osnovnog financiranja gradova i općina mogu financirati i uz pomoć europskih sredstava, moraju pripremati projekte, moraju se naučiti pripremati projekte, a sredstava ima. Znači, nikakav problem nije pripremiti projekt za obnovu bilo koje ceste i javiti se na javne pozive i dobiti 85 posto minimalno bespovratnih sredstava – kazao je ministar.
Na novinarsko pitanje nije li to isto mogao raditi i ŽUC, ministar je rekao da “može radit tko hoće, tko hoće može radit, nema tu, ili ŽUC ili gradovi ili općine.”
Nisu li kapaciteti općina i gradova manji? – pitali su
novinari.
– Ne bih rekao, pa mi sjedamo sa svima njima – kaže
ministar.
– Oni kažu da ne – novinarska je konstatacija.
– To nije točno – dodaje ministar.
– Ta izmjena zakona je bila na prijedlog udruge gradova upravo – uključio se šef Hrvatskih cesta Josip Škorić.
– Ponavljam, sve te ceste, koje su u ingerenciji gradova i općina, mogu se obnavljati i održavati i za to postoje sredstva, samo treba pripremati projekte, i tu se vide sposobnosti čelnih ljudi u gradovim i općinama da li oni mogu odgovoriti na te izazove. Najlakše je biti gradonačelnik, ja sam bio gradonačelnik 11 godina, i kukati i plakati i stalno na nekoga prebacivati, znači morate pripremati projekte, sredstava ima – kaže ministar.
– Ali, koji je onda smisao ŽUC-a, zašto se sve ceste ne prebace
na lokalne uprave? – bio je novi novinarski upit.
– Sve sam vam rekao, pametnome dosta – poentirao je ministar Oleg
Butković.