No, zašto sve to nije napravljeno još lani, kako je i bilo planirano?
Trebalo je to biti najveće ulaganje u željeznicu u posljednjih 100 godina. 1,5 miljardi kuna za 36 kilometara pruge, nove kolodvore, novih 6 mostova, rekonstrukciju 7 starih, nova križanja, zaštitu od buke, ma sto čuda od Dugog Sela do Križevaca. Sve je trebalo biti gotovo do kraja 2020., pa do sredine 2021. a sada je rok produljen do najranije ljeta 2023.
A i to je superoptimistično. Osim što cijela situacija ide na živce putnicima, kojima je dosadilo s vlaka silaziti na autobus i dugo putovati, zbog odgađanja bi moglo biti problema s Europom, koja financira 85%.
Na vrbovečkom kolodvoru radi se punom parom. Zbog toga se, kao što je slučaj i danas zna isključiti struja, pa tako sve one koji moraju negdje do cilja očekuje vožnja autobusom.
Izvođači radova tvrde da je 70 posto posla gotovo.
Prvo od Vrbovca do Križevca, onda od Vrbovca do Dugog Sela. Dionica od Vrbovca do Križevca, duga 20 kilometara trebala bi biti završena za nešto manje od dva mjeseca, a nakon toga kreću jači radovi na 18 kilometara dionice od Vrbovca do Dugog sela.
No, zašto sve to nije napravljeno još lani, kako je i bilo planirano?
“Ovo je neka nova stvar, novi projekt, potpuno nova pruga na novim brzinama. Do sada su se radile brzine do 60 kilometara na sat, a sve što se do sada radilo se radilo za vrijeme Jugoslavije. Ovo su sad brzine od 160 kilometara na sat. Mi moramo ojačavati. U principu to je novih 30 centimetara ojačanog sloja i to produžuje radove, ali to je sve u vidu tehničkih poboljšanja i to se mora napraviti”, kazao je voditelj projekta iz DIV grupe Bojan Risojević.
Čeličiti živce na kašnjenjima, presjedanjima…
Oko pruge morali su se raditi i novi prilazi, a u jednim takvim
radovima, o kojima smo izvještavali još prije tri godine
napravljena je šteta na vrbovečkom groblju. Iako ovakvih
incidenta u međuvremenu nije bilo, svi jedva čekaju kraj
radova.
“Mi tu prugu čekamo ko suha zemlja kaj kišu čeka. Trenutna je situacija da imamo rupe u vožnji vlakova svaki sat vremena, rupa je nekad i dva sata. Mi očekujemo kad se završi ovaj drugi kolosijek i kad nam dođe taj prigradski vlak da ćemo imati vlak svakih pola sata”, naglašava gradonačelnik Vrbovca Denis Kralj.
Radovi bi, kažu, neke procjene trebali biti gotovi tek na ljeto 2023. Kako su se rokovi još jednom prolongirali, sada postoji i opasnost da će se Europskoj uniji morati vratiti nešto više od milijarde i 200 tisuća kuna koje su uložili u projekt.
Danas je bilo malo raspoloženih za izjave na ovu temu. Iz ministarstva prometa reki su nam – dajte radije nazovite HŽ infrastrukturu. Oni su nam se pak samo javili priopćenjem. Telefonski smo se čuli i sa sindikatima koji optužuju upravo Upravu HŽ infrastrukture jer tvrde oni su i prije tri godine znali da će stvari završiti baš ovako.
No, iako je dan novi rok završetka radova, doznali smo da bi se radovi mogli još prolongirati.
“Međutim, bez obzira na formalno produljenje roka dovršetka, a uzimajući u obzir prethodno akumulirana kašnjenja, možemo tvrditi da će sasvim sigurno doći do značajnijeg dodatnog pomicanja predviđenog roka dovršetka odnosno da će za dovršetak radova trebati minimalno dvije godine od datuma normalizacije stanja na gradilištu i intenziviranja radova, dakle u ovom slučaju minimalno do polovine 2023.”, kažu u HŽ Infrastrukturi o završetku radova.
U prijevodu, svi oni koji putuju na relaciji Dugo Selo-Križevci još će dosta vremena čeličiti živce na kašnjenjima, presjedanjima, pa i promjenama prijevoznog sredstva.