Vozači romobila nadaju se da će se u javnoj raspravi promijeniti i brzina kretanja po nogostupu, jer ono što se predlaže nije dovoljno za stabilnu vožnju
Romobili su se pojavili kao grom iz vedra neba i zatekli
zakonodavstvo, ali tome je odzvonilo! Stižu nova pravila za
vozače i kazne ako ih se ne pridržavaju! A jedno od njih je da
oni koji voze više od 25 km na sat – na cestu ne smiju.
Vožnja električnim romobilima, nakon javne rasprave o zakonu,
više neće biti ista. Oni mlađi od 14 godina više neće smjeti na
romobil, nema više jurnjave brže od 25 kilometara na sat kao ni
vožnje po cestama. Za one koji će raditi prekršaje pripremaju se
kazne od 200 do 500 kuna.
Mirza Botonjić, Hrvatska udruga vozača električnih romobila:
“Jedino što nam je sporno u tom zakonu je ograničenje snage samog
romobila od 250 vata čime se eliminira jedno 95 posto romobila
koji su na cesti, a ne idu preko 25 kilometara na sat. Tvornički
su zaključani i jednostavno ne mogu ići brže”.
Vozači romobIla smjet će se kretati samo po biciklističkim
stazama, a ako ih nema, onda mogu među pješake gdje će se voziti
brzinom 5 kilometara na sat.
Nikola Milas, Služba za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva
policije: “Ciljano smo maknuli tu kategoriju vozila sa kolnika za
razliku od biciklista, koji mogu na njega ako nema staze. Stvar
je u tome šro romobili imaju jako male kotače i uzimajući u obzir
karakteristike cesta može doći do pada i najgorih prometnih
nesreća”.
Biciklisti nemaju ništa protiv toga da dijele staze s vozačima
romobila, no upozoravaju da je na tim istim stazama, kao i na
nogostupima već sada prevelika gužva.
Ivan Nemet, udruga Sindikat biciklista: “Gužve postoje već danas.
Staze se crtaju na pješačkim nogostupima , ne izvode se
izdvojeno. Neovisno radi li se o romobilistima na biciklističkoj
stazi, bicilistima…to je sve nekad bio prostor koji se
nepravedno oduzeo pješacima”.
Vozači romobila nadaju se da će se u javnoj raspravi promijeniti
i brzina kretanja po nogostupu, jer ono što se predlaže nije
dovoljno za stabilnu vožnju.
“Većini romobila se gas tek aktivira na 5 km/h. Ja sam baš
isprobavao, evo kad se nogom odgurujem idem 8 do 10 na sat i to
je recimo brzina kojom se stabilno i sigurno može voziti romobil,
na 5 je već nezgodno održavati ravnotežu”, dodaje Mirza
Botonjić.
No, iz policije tvrde da ni ta brzina od 5 kilometara na sat nije
fiksna, jer ako na nogustupu ili u pješačkoj zoni nema ljudi,
nitko im neće braniti i nešto bržu vožnju.