UZ PRVI DAN ŠKOLE

Ministar najavio: Pokrenuta je velika reforma, djeca će ići na cjelodnevnu nastavu, osigurali smo sredstva za izgradnju škola i vrtića

Jaramaz, Strukic/PIXSELL

Ministar Fuchs je kazao da ministarstvo ide u veliki reformski zahvat

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs boravi u Zadarskoj
županiji. Posjetio je Osnovnu školu Voštarnica, gdje je svečano
otvorena nova školska zgrada koja je sagrađena u sklopu građevine
Centar za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju i smještaj osoba s
posebnim potrebama “Mocire”.

Ministar je poželio sretan početak nove školske godine i da bude
lakše nego prošla. 

Komentirajući istraživanje koje je pokazalo koliko su učenici
osjetili negativne posljedice pandemije, Fuchs je kazao da su
pretpostavljali da se tako nešto može desiti te da su prošle
godine inzistirali na tome da djeca budu na direktnoj nastavi.

“Zagovornici online nastave su se uvjerili da tehnologija ne može
zamijeniti do kraja živu riječ i interakciju učitelja i učenika
te djece. Zamislite da su djeca bila zatvorena bitno dulje nego
što je to bilo prošle godine kada su djeca kod nas boravila 5
tjedana u prosjeku na nastavi online, za razliku od drugih
zemalja gdje je to više izraženo”, kazao je.

Ministar Fuchs je kazao da ministarstvo ide u veliki reformski
zahvat dogradnje i izgradnje vrtića i osnovnih škola.

“Osigurali smo ogroman izvor sredstava za izgradnju škola i
dječjih vrtića u cijeloj Hrvatskoj. Reformski proces ide u smjeru
da sva djeca idu na cjelodnevnu nastavu, na boravak u školama. On
će biti minimalno do 15 sati, a ako lokalna sredina odluči,
postoji mogućnost produžetka do 17 sati”, kazao je.

Dodao je da će se povećati broj aktivno provedenih sati na
nastavi, čime će djeca, kaže, dobiti bolje mogućnosti svladavanja
gradiva i “relaksirati nabijenu satnicu”. Siguran je da će
učenici pokazivati bolje rezultate na svim testiranjima.

“Možete mijenjati kurikule, ali ako je satnica poučavanja djece
ista, onda nećete dobiti da oni postižu bolje rezultate, da
ukupan kvantum znanja kojeg po obrazovnim ciklusima usvoje bude
onakav kakav želite. Moramo imati analizu sustava, ono što je
loše mijenjati, a dobro unaprijediti. Zbog toga idemo s
nacionalnim ispitima da vidimo kako tu stojimo. Šteta što nisu
uvedeni davno prije. Grčka i Hrvatska su valjda jedine zemlje
koje ih nemaju. Ti ispiti služe onima koji se bave obrazovnim
politikama u državi da usmjeravaju te politike  u pravom
smjeru”, kazao je Fuchs.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest