SLAŽE SE KURIKULUM

Kao alternativa vjeronauku u osnovne škole uvodi se kritičko mišljenje: S idejom se slaže i Crkva. Uz jedan ali

Dusko Jaramaz/PIXSELL

Na ovom izbornom predmetu bi učenici trebali razvijati vještine kritičkog zaključivanja i koristiti argumente u raspravi

https://vijesti.rtl.hr/video/465704/kao-alternativa-vjeronauku-u-osnovne-skole-uvodi-se-kriticko-misljenje-s-idejom-se-slaze-i-crkva-uz-jedan-ali/%20/?autoplay=true&src=kaportal_hr

Ili vjeronauk ili hodnik – tako otprilike izgleda ponuda obveznih izbornih predmeta u osnovnim školama. No, prema svemu sudeći, ne zadugo. Na velika vrata u škole ulazi novi predmet – Kritičko mišljenje. 

“Ovaj predmet bi trebao objedinjavati društveno-humanističko područje, prirodoslovno, matematičko-informatičko područje kako bi djeca kroz taj predmet doživjela jednu sinergiju kritičkog mišljenja i naučili promišljati kritički o svim sastavnicama tijekom obrazovanja”, kazala je Sonja Rupčić Petelinc, članica Ekspertne radne skupine za provođenje kurikularne reforme.

U osnovnim školama je nešto više od 312 tisuća učenika. Njih oko 272 tisuće pohađa Vjeronauk. Uvođenjem novog predmeta, gotovo 40 tisuća učenika više neće lutati po hodnicima.  

Ministar obrazovanja Radovan Fuchs kaže da bi se kroz novi izborni predmet s djecom moglo raditi na primjeru priča ili bajki. 

“Imate tri praščića, imate vuka i ne bi bilo loše djeci objasniti što je pozitivan, a što je negativan lik u recimo toj basni i da oni dođu sami do tog zaključka da mogu bolje shvaćati i razumijevati svijet oko sebe i predmete”, kazao je Fuchs.

Kritičko mišljenje, čini se, past će na učitelje razredne nastave. 

“A u višim razredima osnovne škole to će raditi predmetni nastavnici, kako će biti zastupljeno i društveno-humanističko i prirodoslovno područje, vjerojatno će to biti nastavnici iz tih područja, ali vidjet ćemo”, kazala je Rupčić Petelinc.

“Kritičko mišljenje je neobično važno za demokraciju i mislim da je to jako dobra alternativa, a možda bih rekao i dopuna, dakle ja bih preporučio i onima koji idu na Vjeronauk da uzmu i taj predmet”, kazao je Damir Boras, rektor zagrebačkog sveučilišta.

Za uvođenje takvog predmeta zalaže se i sama Crkva.

“Ja sam otpočetka bio da bude predmet koji će biti alternativa Vjeronauku. Možda bi trebalo naći malo sretnije ime za taj predmet”, kazao je zagrebački nadbiskup Josip Bozanić.

“Ovo Kritičko mišljenje, ja ne znam hoće li ostati taj naziv, mi smo to tako nazvali radno”, kazao je Fuchs.

Ravnatelji upozoravaju kako će u školama biti teško osigurati u isto vrijeme za jedan razred dvije učionice i dvoje nastavnika. 

“To su u stvari veliki organizacijski problemi, pošto će taj predmet trebat bit u istom terminu kad i Vjeronauk. Svi znamo da većina škola, pogotovo u Zagrebu nema dodatnih prostora, tako da su to veliki problemi koji će svaliti na školu ili ravnatelja”, kazao je Slaven Staklenac, ravnatelj Osnovne škole Većeslava Holjevca u Zagrebu.

Pitanja je puno, radna skupina prvi put sastaje se idući tjedan, a novi izborni predmet bit će ponuđen roditeljima i učenicima za dvije godine. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest