ODLUKA EUROPSKE KOMISIJE

Za one koji planiraju kupovati novi automobil uskoro stiže velika promjena: Svi će morati imati limitator brzine

Ilustracija / Pixabay.com

Europska komisija usvojila je nacrt uredbe kojom se utvrđuje obvezna prisutnost uređaja za inteligentnu prilagodbu brzine

Svi novi automobili u Europskoj uniji, a samim time i u
Hrvatskoj, biti će opremljeni tempomatom od srpnja 2022. godine.
To je obveza koja će utjecati na sve nove automobile od
2024. 

Ovaj sustav, koji se može deaktivirati, može imati nekoliko
oblika, uključujući autonomni limitator brzine, piše HAK revija

Europska komisija usvojila je nacrt uredbe kojom se utvrđuje
obvezna prisutnost uređaja za inteligentnu prilagodbu brzine
(Intelligent Speed ​​Assistance – ISA) na svim novim vozilima kao
što su automobili, gospodarska vozila i teška teretna vozila, od
6. srpnja 2022. Za modelske generacije vozila koje će biti u
prodaji prije srpnja sljedeće godine oprema će biti nužna od
početka 2024.

Da bi se defnirala najveća dopuštena brzina na pojedinim
dijelovima ceste, ISA se može temeljiti na kartografskim podacima
navigacijskog sustava vozila i/ili na kamerama vozila koje
omogućuju prepoznavanje prometnih znakova.

Europska komisija tvrdi da kombinacija ova dva izvora informacija
nudi najbolju učinkovitost. Proizvođači moraju osigurati
pouzdanost određivanja brzine tijekom 14 godina od proizvodnje
vozila. Također, Europska komisija potiče države EU da u svrhu
boljeg funkcioniranja sustava vode brigu o prometnim znakovima
ograničenja brzine i njihovoj vidljivosti na cestama.

U svim slučajevima ISA mora obavijestiti vozača vozila o brzini
koju treba poštovati. Ove informacije moraju biti dopunjene,
prema izboru proizvođača, zvučnim ili haptičkim signalom ako je
definirana najveća brzina prekoračena, odnosno funkcijom
automatske regulacije brzine koja ima za cilj sprječavanje bilo
kakvog prekoračenja. Uvijek će biti moguće bajpasirati limiter,
na primjer snažnijim pritiskom papučice gasa.

Isto tako je predviđeno da vozač može potpuno ili djelomično
deaktivirati sustav. U uredbi se ističe da je osnovno načelo
treba biti da je vozač uvijek odgovoran za poštivanje važećih
prometnih pravila. Međutim, ISA se automatski ponovno aktivira
svaki put kada se uključi kontakt ili se vozilo otključa.

ISA prikuplja informacije koje se šalju nadležnim tijelima na
analizu. One bi službeno trebali biti anonimne i nisu povezane s
motornim vozilom ili pojedinim vozačem.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest