RASTE ONLINE KUPNJA

Blagdanski šoping u punom zamahu: Hrvati će ove godine potrošiti 3 milijarde kuna više nego lani

RTL

Ne mogu se požaliti ni trgovci, lani je ovo vrijeme vladao lockdown, pa iako su trgovine bile otvorene kafići, kina i restorani nisu, a to se onda osjetilo i na kupnji

https://vijesti.rtl.hr/video/474164/blagdanski-soping-u-punom-zamahu-hrvati-ce-ove-godine-potrositi-3-milijarde-kuna-vise-nego-lani/%20/?autoplay=true&src=kaportal_hr

U Hrvatskoj je blagdanski šoping počeo prije nego ikada, a potrošnja nije daleko od rekorda. Kartice se peglaju na blagajnama, ali i online i to čak 3 milijarde kuna više nego lani. Što se najviše kupuje?

Tri su dana do Božića i vjerojatno zadnji dan za kupnju, na miru. Prije podne je, a trgovački centri su puni, koroni i on-line trgovinama unatoč.

“Jeftinije mi je da idem osobno u kupnju nego da naručujem dostavu A i treba se čovjek kretati, bar malo prošetati, dobro je za zdravlje”, kazao je Tomislav iz Zagreba.

“Znala sam što trebam i to sam kupila, izjurila, ujurila i to je to. Sve to toliko košta, ali eto ove godine je tako, sretni smo ako nešto ne pokupimo sa strane”, rekla nam je Biba iz Zagreb.

“Nisam imala iskustvo da je nešto nedostajala, mislim da sam našla sve što sam htjela, ujutro ima manje gužve popodne se dulje čeka u redovima”, objasnila je Marija iz Zagreba,

Ne mogu se požaliti ni trgovci, lani je ovo vrijeme vladao lockdown, pa iako su trgovine bile otvorene kafići, kina i restorani nisu, a to se onda osjetilo i na kupnji.

“Veća je posjećenost definitivno, tako da osjeća se ta neka blagdanska atmosfera”, izjavio je Vedran Kukolj, trgovac opremom za elektroničke uređaje.

Najbolje to zna prodavač audio i video opreme, koja je već neko vrijeme u problemima. Najskuplji i najjeftiniji proizvodi imaju svoje kupce, no nedostaje proizvoda za one koji traže nešto između.

“Nekakva pojačala, stereo, receiveri, mi govorimo o cijenama od 4 do 8 tisuća kuna njih ima bitno manje. Rekao bi da je to kao u ostatku ove branše povezano s čipovima, elektronikom i eventualno dostavom”, kazao je Dario Cvrlje, trgovac audio i video opremom.

Prije dvije godine smo u prosincu potrošili 15,8 milijardi kuna, godinu kasnije 11.9, a ove ćemo predviđa se, kraj mjeseca zaključiti na oko 15 milijardi kuna.

“Dosta je porasla prodaja, tako da definitivno se vidi razlika, vidi se da se kupuju baš pokloni u zadnji čas”, rekla je Klara Jurić, trgovkinja. 

U zadnji se čas baš i ne može nabaviti nešto što ste pronašli online, no internetska trgovina cvjeta otkako je počela pandemija. Prije nje je samo 40 posto korisnika interneta kupovalo online, sada više od 70 posto., a pred Božić se kupuje sve.

“Kategorije koje se najviše kupuju su odjeća i obuća, predmeti za kućanstvo i tehnika, no kategorije koje bilježe najveći porast su hrana, igrice i gaming oprema”, poručio je Marcel Majsen, predsjednik udruge eCommerce.

A sve se to može staviti ispod bora.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest