I dok su proizvođači automobila smanjili proizvodnju i čekali, proizvođači čipova su se okrenuli elektroničkoj industriji
U pandemiji kupnja automobila postala je još teža. Isporuka
automobila za kojeg se kupac odluči mogla bi potrajati
mjesecima.
Razlog tomu je nestašica čipova, a nije pomogla ni pandemija
koronavirusa koja je početkom 2020. zaustavila svjetsku
ekonomiju. I dok su proizvođači automobila smanjili proizvodnju i
čekali, proizvođači čipova su se okrenuli elektroničkoj
industriji koja je zbog lockdowna doživjela pravi bum potražnje,
piše Net.hr.
Ako imate spreman novac u banci ili u torbi i želite svoj
automobil snova te ste se zaputili u prodajni salon, ipak ćete
morati čekati. Treba napomenuti da su se vozila po narudžbi i
prije pandemije čekala od dva do šest mjeseci, uz neke iznimke, a
ovisno o proizvođaču. No sada svi prodavači probijaju te
rokove.
Tako ćete na Citroen skrojen po vašoj mjeri čekati između šest
mjeseci do godinu dana, a najkraće ćete čekati ako se odlučite za
model C4. Identična je situacija s isporukom i kada je u pitanju
Peugeot, a njegov najkraće čekani model jest crossover 2008.
Nešto je bolja situacija što se tiče Renaulta, a najmanje ćete
čekati ako se odlučite za model iz susjedstva, odnosno Clio koji
se proizvodi u slovenskom Novom Mestu, a kojeg ćete čekati tek
četiri mjeseca. Ostali modeli u Hrvatsku stižu iz tvornica u
Francuskoj, Španjolskoj i Turskoj, a iz Renaulta Hrvatska nam
kažu da se i njih ne čeka dulje od pet mjeseci.
Neki su prodavači u Hrvatskoj, poput Forda, dogovorili stalnu
dinamiku isporuke vozila u posebnim edicijama i s posebno
optimiziranim opremama tijekom čitave ove godine. Što znači da
postoji vjerojatnost da na lageru imaju baš vašu žutu Fiestu.
Ford kao uvoznik omogućava da se i tako optimizirana vozila mogu
još dodatno opremiti prema željama kupaca. Ukoliko se odlučite za
tu opciju onda je rok isporuke između 60 i 90 dana. Ako pak među
ponuđenim vozilima nema žute Fieste koju baš želite onda ćete se
vjerojatno načekati. Iz Forda kažu da je teško pričati o redovnom
roku isporuke vozila zbog ovih okolnosti kada je raspon
raspoloživih modela sveden upravo na posebne modele.
Postoje i proizvođači koji se nalaze u malo specifičnoj situaciji
poput Honde čija dva najprodavanija modela, Civic i HR-V, ove
godine dobivaju nova izdanja što znači da trenutni modeli
prestaju s proizvodnjom, a koliko će se čekati novi još nije
poznato. Kako neslužbeno doznaje Net.hr, ostali se modeli čekaju
oko šest mjeseci.