TEŠKO DO NOVOG AUTA

Problem s kupnjom automobila: Nove se čeka i do 400 dana, rabljeni sve skuplji. Doznali smo kada će se tržište smiriti

RTL

Od 112 tisuća automobila koji su lani prvi put registrirani, manje od trećine bili su novi. Rokovi se probijaju, pa kupci sve češće odustaju

https://vijesti.rtl.hr/video/482082/problem-s-kupnjom-automobila-nove-se-ceka-i-do-400-dana-rabljeni-sve-skuplji-doznali-smo-kada-ce-se-trziste-smiriti/%20/?autoplay=true&src=kaportal_hr

Ako ste proteklih tjedana pokušali kupiti automobil sigurno ste se dobro naživcirali: polovni su sve skuplji, a novih gotovo da i nema i čeka ih se do 400 dana. 

Nakon pet godina, Davor Pintarić u kupnji novog rabljenog automobila. Ponuda je, kaže, nikad lošija.

“Tražiš dok ne nađeš nešto, ali svakako je bolje kupiti ovako iz auto kuće nego privatno, jer nikada ne znaš što kupuješ. Skidaju kilometražu i svašta, a ovdje ti garantiraju za sve”, kaže Davor.

Kupaca ima, ali automobila nema pa im je i cijena sve veća.

“Puno su veće cijene, evo ja sad tražim jednog malog ‘Polića’, a cijene su za dvije tisuće eura veće nego recimo prije 3-4 mjeseca, za istu godinu”, dodaje Davor.

“One rastu iz dana u dan, ja ne znam gdje će biti kraj tome, ali u prosjeku 15 do 20 posto sigurno su narasle cijene. Možda je to čak i konzervativno, teško je procijeniti jer to je svaki dan nova priča. Kako vozila nema, tako mi svaki dan kupujemo po novoj cijeni vozila”, objašnjava Ivan Pehar, direktor salona rabljenih vozila.

Zbog poremećaja na tržištu, nekoliko poslovnica sveli su na jednu. Lager, gotovo da i ne postoji. Okolnosti su se promijenile, pa se vozila većinom prodaju po narudžbi.

“Ovo je prvi put da nam se desilo ovako nešto, da mi držimo rabljeno auto i da rabljeno auto ne gubi na vrijednosti. Mi smo uvijek imali problem lagera, ako je prošlo 30, 60 ili 90 dana obavezno ima gubitak vrijednosti, međutim sada vi prvi puta možete na svome lageru doslovno podizati cijene vrijednosti, jer tako cijene rastu i vani”, tvrdi Pehar.

Tehnološka usavršavanja, nedostatak čipova i prekinuti opskrbni lanci samo su dio problema.

“Velika tržišta poput Njemačke, Francuske, Italije imaju potrebu za novim automobilima, međutim nema ih dovoljno. Kad nema dovoljno novih automobila vlasnici zadržavaju svoje rabljene automobile koji onda nisu na tržištu, kao posljedica toga pojavio se manjak rabljenih automobila”, kaže Goran Pejić, predsjednik Uprave Centra za vozila Hrvatske.

Čak i kad biste došli s torbom punom novca u salon automobila s ciljem naručivanja modela “po vašoj mjeri”, velika je vjerojatnost da ćete naići na prepreku.

“Zavisi od proizvođača do proizvođača, ali praktički nema proizvođača koji ima isporuku ispod 200 dana, tako da su sve isporuke plus 200 dana, a neki su čak i preko 400 dana”, kazao je Dimitrije Trbović, predsjednik Uprave salona za prodaju automobila.

Od 112 tisuća automobila koji su lani prvi put registrirani, manje od trećine bili su novi. Rokovi se probijaju, pa kupci sve češće odustaju.

“U automobilskoj industriji sada dolazi do najveće zamjene tehnologija u zadnjih 100 godina, taj transfer s konvencionalnih motora ka električnim pogonima je dodatni udar. Tako da se na jedan problem pojavio drugi, i ta dva zajedno problema su stvorila savršenu oluju u proizvodnji”, kaže Trbović.

Oluja koja bi se, prema svemu sudeći, trebala smiriti koncem godine. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest