Neki roditelji smatraju da je to dodatni stres za već dovoljno kaotičnu pandemijsku školsku godinu.
Jedna ili dvije četvorke u 7. ili 8. razredu i nema šanse da
upadnete u željenu srednju. Jer iz godine u godinu u Hrvatskoj je
sve više učenika s prosjekom 5.0. Bilo bi to pohvalno, kad ne bi
bilo umjetno. Jer već na inicijalnim ispitima u srednjoj – pokažu
se ogromne razlike u znanju učenika koju su stigli s istim
ocjenama. I zato je Ministarstvo odlučilo pojednostaviti pravila
za uvođenje prijemnih ispita u srednje škole, koji će sada nositi
i više bodova.
Tko je kriv za inflaciju superodlikaša, kako ujednačiti kriterije
ocjenjivanja i kako cijeli taj pritisak utječe na učenike?
”Ocjena je uvijek kombinacija i subjektivnog i objektivnog. mi
se trudimo tu da to bude što je moguće objektivnije”, rekao je
Dominik Možnik, učitelj povijesti i geografije u OŠ kralja
Tomislava u Zagrebu.
I sam kao učenik nije uvijek bio odličan. U dnevniku se našla i
pokoja trojka. Najbolje zna da ocjenu ne čine samo rezultati
ispita.
”Uvijek se pri ocjenjivanju uzimaju različiti drugi subjektivni
elementi ne znam tipa napredak učenika, zalaganje i tako dalje
tako da na temelju tih stvari se onda najčešće daje učenicima
nešto veća ocjena”, rekao je Možnik.
A bez najveće – ocjene odličan, upis u željenu srednju školu –
danas je gotovo nemoguć.
”Ako imaš 5.0 onda ćeš se upisati u jednu jako dobru srednju”,
izjavila je Klara Tomšić, učenica 8. razreda OŠ kralja Tomislava
u Zagrebu.
No iako odlična učenica, nema 5.0. Kao ni njezina prijateljica iz
razreda. Gimnazije koje žele upisati glavni su izbor
superodlikaša – učenika koji iz svih predmeta od 5. do 8. razreda
– imaju petice.