nove cijene

Cijene goriva od utorka niže, stručnjak za RTL tvrdi: ‘Dizel bi mogao pojeftiniti više nego benzin’

Ovaj će tjedan Hrvati pamtiti po najskupljem gorivu u povijesti, no od utorka cijene ipak idu dolje. Međunarodna agencija za energiju razvijenim zemljama predlaže plan za uštede

https://vijesti.rtl.hr/video/486668/cijene-goriva-od-utorka-nize-strucnjak-tvrdi-dizel-bi-mogao-pojeftiniti-vise-nego-benzin/%20/?autoplay=true&src=kaportal_hr

Diljem zemlje kolodvori su poluprazni. Prvo su zbog pandemije ostali bez prihoda i putnika, a sada ih je dotukla visoka cijena goriva. Broj linija mnogi su prepolovili. Poslovanje je, kažu nam prijevoznici, neodrživo.

“Mi prevalit cijenu prijevoza na putnika ne možemo, a da taj prijevoz ne postane toliko skup da si ga putnik više ne može priuštit, dakle došli smo do granice. Svako daljnje povećanje cijene karata bi uzrokovalo da se ljudi više ne voze”, tvrdi Hrvoje Meštrović, predsjednik HUP-ove Koordinacije javnolinijskog prijevoza.

No, idućeg tjedna mogle bi cijene goriva ići dolje.

“Obzirom da je kod zadnjeg velikog povećanja goriva dizel poskupio dosta više nego benzin, ja vjerujem da bi sada dizel mogao više pojeftiniti nego benzin”, smatra Mirko Skalicki, naftni stručnjak.

Cijene bi se dodatno trebale sniziti i početkom travnja nakon što bude vidljiv efekt Vladine mjerenje o odustajanju naknada za biogoriva. No to, uvjeravaju stručnjaci nije dovoljno, pravi potez je niži PDV što je za ministra financija neprihvatljivo.

“Teret je na građanima, teret je na gospodarstvu, teret je na poduzetništvu, a država jednostavno i dalje svoje naplaćuje tako da održavanje neke umjetne cijene, nema govora o tome, cijena je realna”, objašnjava ekonomski analitičar, Mladen Vedriš.

Plan za uštede predlaže Međunarodna agencija za energiju. Izdali su 10 preporuka među kojima je rad od kuće, ali i dan bez automobila kao i vožnja par-nepar.

“Čovjek se svačemu prilagodi pa ćemo vjerojatno i tome ako bude bilo potrebe”, kaže Aida Vicković iz Zagreba.

“Ne volim restrikcije, općenito, moderno smo društvo koje je malo čak i razmaženo, pa sve te restrikcije donose čak i nemir”, smatra Linda Karem.

“Nešto je u tom sistemu vrijedilo, a bi li sad vrijedilo, ja mislim da sad taj par-nepar što se registracija tiče ne bi baš funkcioniralo”, poručuje Ivančica Vinkler.

Hrvatska će reagirati, uvjeravaju stručnjaci onako kako reagira Europa.

“Mi smo na dnu Europe, tako da kada bi Hrvatska prihvatila takve mjere onda bi puno više pogoršala svoju energetsku i ekonomsku situaciju, puno više nego što bi se to dogodilo prosječnim zemljama i razvijenim zemljama Europe”, smatra bivši ministar gospodarstva, Ljubo Jurčić.

“U razvijenim nacijama, disciplinarnijim nacijama više će biti njihove primjene, ali generalno rečeno, mi ne možemo jedno i drugo. Ne možemo očekivati da ćemo imati smanjeni dotok goriva i skuplje gorivo, i u potpunosti zadržati dosadašnje navike”, poručuje Vedriš.

Kakav je stav Hrvatske pitali smo i u Ministarstvu gospodarstva. Tek poručuju, redovno se razmatraju mjere energetske učinkovitosti, pa tako i u prometu.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest