Službeno je okončan petogodišnji EU projekt Aquatike, koji je i
na lokalnoj, ali i na državnoj razini bio pun pogodak. Od
svog otvorenja Aquatika je jedan od najuspješnijih projekata u
Hrvatskoj financiranih iz europskih strukturnih i investicijskih
fondova, kojeg je u pet godina, unatoč dvije pandemijske s
višemjesečnim lockdownima, posjetilo čak 334.597
posjetitelja.
Javna ustanova AQUATIKA – SLATKOVODNI AKVARIJ KARLOVAC osnovana
je 2016. godine kao rezultat projekta kojeg je sufinancirala
Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a
proveden je u suradnji Grada Karlovca i projektnih partnera
Gradskog muzeja Karlovac, Eko Pana, Hrvatskog veterinarskog
instituta i HIBR-a. Ukupna vrijednost projekta iznosila je 36,7
milijuna kuna, od čega je bespovratnim sredstvima EU
sufinancirano 36,2 milijuna kuna.
Projekt kontinuirano ostvaruje planiranu društvenu korist i
doprinosi ostvarenju zadanih pokazatelja te postavljenim
ciljevima. JU Aquatika, kao jedan od rezultata projekta
Slatkovodni akvarij i muzej rijeka”, nastavila je aktivnosti
usmjerene ka razvoju poduzetničke inicijative u lokalnoj
zajednici kroz umrežavanje ugostiteljske i smještajne ponude,
nove turističke pakete, suradnju s turističkim vodičima i
agencijama te zanimljivu i inovativnu ponudu suvenira. Time su
posredno ostvareni veći prihodi poduzetnika u turističkom sektoru
(evidentno prema podacima uplate turističke članarine) stoga su
generirana u tom sektoru nova radna mjesta.
Okosnica nove Marketinške strategije za razdoblje od 2022. do
2025. godine su nova ciljna tržišta prema kojima treba
prilagoditi sadržajne aktivnosti te usmjeriti komunikacijske
aktivnosti putem različitih medija. Osim toga, dokument obuhvaća
i svojevrsne smjernice repozicioniranja s ciljem stvaranja
dodatne vrijednosti brenda Aquatika. Nova Marketinška strategija
za razdoblje od 2022. do 2025. godine usklađena je s projektnim i
programskim ciljevima Grada Karlovca i nacionalnim turističkim
tržišno-komunikacijskim ciljevima i kretanjima.
Sukladno relevantnim tržišnim trendovima, daljnji plan razvoja JU
Aquatika trebao bi obuhvatiti sljedeće:
1. Komunikacijsko-prodajne aktivnosti vezati uz autohtone i
izvorne vrijednosti zasnovane na učenju i povezivanju s prirodom
2. Prioritet dostupnosti informacija o posjetiteljima i prema
posjetiteljima
3. Daljnji razvoj inovativnih turističkih sadržaja (npr. pružanje
interaktivnog iskustva posjetiteljima korištenjem modernih
tehnologija)
4. Snažno uključivanje lokalne zajednice i načina života u
turistički proizvod
5. Ulaganje u edukacijske aktivnosti i događanja primjerena za
visoko obrazovani segment gostiju
6. Upravljanje online reputacijom (poticanjem posjetitelja na
ostavljanje recenzija i odgovaranjem na recenzije posjetitelja na
TripAdvisor-u i sličnim online medijima)
7. Suradnju s drugim institucijama na projektima očuvanja okoliša
i podizanja razine ekološke osviještenosti.
Nova vizija predstavlja Aquatiku kao jedinstvenu turističku
atrakciju u ovom dijelu Europe čija se prednost temelji na
istraživanjima i edukaciji u području slatkovodne
bioraznolikosti. Nova misija, pak, pružanje je jedinstvenog
turističkog doživljaja temeljenog na prirodnim resursima i
suvremenoj muzeologiji, poticanje očuvanja slatkovodne
bioraznolikosti kroz znanstvena istraživanja te umrežavanje
gospodarske, edukacijske i istraživačke djelatnosti.
Iako je broj posjetitelja u prvih pet godina obilato premašio
postavljene ciljeve, u narednom razdoblju planira se i daljnje
povećanje uz unaprijeđenje postojeće ponude kako za turiste, tako
i za lokalno stanovništvo.
Kao najprioritetniji projekti definirani su uređenje vidikovca,
interpretacija turističkih atrakcija u neposrednom okruženju,
aktivnosti na unaprijeđenju ponude, sudjelovanje u
znanstveno-istraživačkim projektima te odgovorno
ponašanje prema okolišu.
(foto: Denis Stošić)