Mnogi proizvođači higijenske papirne konfekcije podigli cijene od kolovoza prošle godine do danas gotovo 45 posto
Proizvođači higijenske papirne konfekcije povećali su, ili
najavili povećanje, cijena za čak 20-30 posto. Delt papir podigao
cijene 25. ožujka oko 19 posto, Zewa podiže cijene 23 posto od
1.travnja, Euro Rosa 24-29 posto od 5. travnja dok Violeta cijene
diže 15-20 posto od 8. svibnja, piše Lider.
Iz Delt papira kažu da su, kao i njihovi konkurenti, podigli
cijene od kolovoza prošle godine do danas gotovo 45 posto.
”Razlog je povećanje cijena sirovina, celuloze koja je od
prosječne cijene od 900 eura po toni skočila na 1.500 eura po
toni. Uz taj porast značajno je poskupio i materijal za pakiranje
posebno kartonske folije i kutije kao i logistika. Danas
logističari uz redovnu cijenu na fakturu za prijevoz robe
stavljaju posebnu stavku kao dodatak zbog cijene dizela”,
izjavio je Krunoslav Kišak, suvlasnik i direktor Delt papira.
”Prije početka rata drastično poskupljenje celuloze je
uzrokovala cijena plina gdje su naši dobavljači plaćali cijenu
prije od 11-16 eura po MW/sat-u koja je skočila do 90 eura.
Naime, prilikom tzv. kuhanja celuloze i samog postupka dobivanja
papira iz celuloze potrebna je velika količina energije,
tehnologija tvornica papira se bazira na energiji dobivenoj iz
plina”, dodaje Kišak.
Od početka rata u Ukrajini to poskupljenje je, dodaje Kišak,
ponekad i išlo do 240 eura što je uzrokovalo gašenje i
zaustavljanje proizvodnja papira u Njemačkoj, Italiji,
Španjolskoj i Rumunjskoj, a samim time je nastala neravnoteža
ponude i potražnje. Isto tako, Rusija i Bjelorusija su imale
određeni udio prodaje na tržištu EU-a sa sirovinom celuloze i
papira koje sada trenutno nema.
”Ono što nam sigurno predstoji jest, ako se situacija s cijenom
plina ne stabilizira te on nastavi s ovakvim oscilacijama,
nestašica toaletnog papira i ručnika te ostalih sličnih proizvoda
uz još veće cijene za potrošače”, rekao je Kišak.
Delt papir izvozi trenutno 60 posto ukupne proizvedene robe na
tržišta EU-a, Bliskog istoka i Japana, a 40 posto prodaje na
domaćem tržištu.
”Za sada smo osigurali da naši kupci ne osjećaju nestašicu
papira koja je evidentna u gore navedenim zemljama međutim cijena
se korigira na tjednoj bazi”, istaknuo je Kišak.
Iz drugog domaćeg proizvođača papirne konfekcije, Euro Rose,
također kažu da su cijene porasle zbog više sile – ratnog stanja,
cijene sirovina, energenata, rada i transporta.
Iz Violete, tvrtke u vlasništvu hercegovačkog poduzetnika Petra
Ćorluke koja ima proizvodni pogon pored Zagreba, potvrđuju da su
”primorani najaviti novu korekciju veleprodajnih cijena koja će
stupiti na snagu od 08. svibnja 2022.”