Svako peto novo vozilo u Europi je električno, dok je Hrvatska na mizernih tri posto. Omjer benzinaca i dizelaša u Hrvatskoj je gotovo pola pola.
Nikad skuplji dizel sve je veći udarac koji vozači sve teže
podnose.
Europi zbog rata u Ukrajini prijeti nestašica dizela koji čini
gotovo 70 posto udjela u ukupnoj količini goriva, a koristi ga
oko 40 posto europskih automobila i što je najgore gotovo sav
teretni prijevoz.
– U tom slučaju će sve stati. Mi nemamo nekakvih alternativnih
prijevoza tipa željeznice, da je veliki udio željeznice u
prijevozu roba. Tako da se bojim da će biti ozbiljnih problema. U
prijevoznom procesu udio goriva nam je sada 60 posto, što je –
eto jednostavno nepodnošljivo, objasnio je za Dnevnik Nove TV
Zdravko Bubnić, predsjednik Ceha prijevoznika pri HOK-u.
Nepodnošljivo je stanje i poljoprivrednicima i ribarima kojima je
cijena plavog dizela skočila za 100 posto. A sve bi ovo moglo
potrajati.
– Iako nema embarga na izvoz nafte i derivata iz Rusije, brodovi
nerado ulaze u Crno more gdje plutaju mine. Vrlo su visoke
vozarine, osiguravajuće kuće traže puno novaca za osiguranje
takvih brodova i tereta. Prema tome, to će trajati dokle god
traje rat, naveo je Davor Štern, stručnjak za energiju.
Štern spas vidi u čim bržoj aktivaciji rafinerije Rijeka.
– Nije do kraja modernizirana, ali proizvodi vrlo kvalitetna
goriva tako da mi možemo dočekati turističku sezonu i iduću zimu
bez brige, dodao je.
Većina europskih rafinerija zatvorila se zbog zelene tranzicije
EU i ne može se tako brzo pokrenuti.
Koliko toliko dobra vijest za Europu jer i struja poskupljuje je
činjenica da je u prošloj godini u Europi registrirano prvi
puta novih električnih vozila više nego onih koje pokreće dizel.
Svako peto novo vozilo u Europi je električno, dok je Hrvatska na
mizernih tri posto. Omjer benzinaca i dizelaša u Hrvatskoj je
gotovo pola pola.