U odnosu na prošlu godinu, najveći rast potražnje za radnom snagom zabilježen je u sektorima ljudski resursi, zatim u turizmu i ugostiteljstvu te skladištenju i logistici.
U prvom kvartalu 2022. godine na portalu MojPosao objavljeno je više
od 24.000 oglasa za posao, što predstavlja rast od čak 33% u
usporedbi s prvim tromjesečjem prošle godine i rast od 32% u
odnosu na prvi kvartal 2020. godine. U odnosu na pretpandemijsku,
prema potražnji za radom rekordnu 2019. godinu, ove je godine
objavljeno 11% oglasa više.
Stoga portal MojPosao zaključuje da se tržište rada u potpunosti
oporavilo od posljedica krize prouzrokovane dolaskom koronavirusa
te da potražnja za radnicima u Hrvatskoj nikad nije bila veća.
U ljudskim resursima i turizmu traži se radnik
više
U odnosu na prošlu godinu, najveći rast potražnje za radnom
snagom zabilježen je u sektorima ljudskih resursa, gdje je
objavljeno čak 137% više oglasa za posao nego u istom periodu
prošle godine, zatim u turizmu i ugostiteljstvu (+135%) te
skladištenju i logistici (+112%).
Prošle je godine djelomični lockdown trajao negdje do ožujka i
tvrtke koje zapošljavaju sezonske radnike jako su kasnile
s pronalaskom i zapošljavanjem radnika za turističku sezonu.
U odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu, ove smo godine
zabilježen je najveći rast u kategorijama ljudski resursi
(+63%), strojarstvo i brodogradnja (+55%), skladištenje i
logistika (+53%) te farmaceutika i biotehnologija (+53%).
Konobari su i dalje najtraženiji radnici u Hrvatskoj. Na drugom
mjestu je trgovac, iza kojeg slijede kuhari, skladištari, vozači
te programeri.
Prema OVI indeksu (op.a. mjesečni indeks online oglasa
slobodnih radnih mjesta) iz ožujka 2022. godine potražnja za
radom je 33% veća u odnosu na ožujak 2021. godine te 65 i 27%
veća no u ožujku 2020. i 2019. godine.
Najtraženija zanimanja u ožujku ove godine bila su prodavač,
kuhar, konobar, skladištar i vozač. 44% oglasa za posao nudilo je
ugovor na neodređeno, dok je 43% oglasa nudilo ugovor na
određeno. Oko 1,8% oglasa za posao spominjalo je mogućnost rada
od kuće, dok je 3,2% oglasa bilo usmjereno na
umirovljenike.