POTROŠAČKI KOD

Zbog problema s poštom Žarko umalo ostao bez djedovine!

HRT

Iz Hrvatske pošte, s druge strane, tvrde da su zaprimili prigovor Žarka Baučića i ocijenili da je on neopravdan.

Dostava pošte, sudeći prema iskustvima korisnika, i dalje ne
funkcionira kako treba, što je posebno problematično kada se
poštom šalje važna dokumentacija poput poziva na sud, piše
HRT.

Žarko Baučić jedan je u nizu onih koji imaju problem s Hrvatskom
poštom zbog dostave pošiljke. Poštari, kaže – nisu samo kod njega
“zabrljali, već se puno ljudi žalilo da za dostavu preporučene
pošiljke nisu bili upozoreni zvonjavom”. Žarko se požalio emisiji
Potrošački kod.

Tužba koja nije dostavljena

Na kućnu adresu trebao je dobiti poziv na sud. No poštar mu
obavijest nije dostavio iako je poziv sa suda poslan
poštom.

– Sva sreća da imam rođaka koji je u istom zemljišno knjižnom
postupku tuženik kao i ja. Rekao mi je: ‘Žarko, ja sam dobio
tužbu, čekam da dobiješ ti da možeš odgovoriti’, dodaje Žarko.

U pošti je tražio objašnjenje gdje je zapelo pismo, no odgovor
nije dobio. Obratio se i sudu u Splitu, gdje su ostali iznenađeni
jer poziv su, kažu, na vrijeme poslali.

– Kako su te dvije pošiljke jednostavno vraćene, a da ja nemam
pojma. Kaže: Ma šta, ja sam vam prije 5 dana poslala i treću.
Kažem, molim?!. Pa vi ste morali već dobiti obavijest da je i
treća pošiljka kod vas stigla. Kažem ja, nemam pojma, priča
Žarko.

Umalo izgubljena djedovina

Ako se sudska pošiljka treći put vrati – onda se smatra uručenom.
Prema tome, službeno se smatra da je obavijest stigla na adresu
primatelja, iako nije.

Zbog toga Žarko ne bi mogao dati svoj odgovor na tužbu – jer se
ono što piše u tužbenom zahtjevu – smatra rješenjem. Žarko
napominje da je na taj način mogao izgubiti svoju djedovinu –
nekoliko stotina kvadrata građevinskog zemljišta.

HAKOM: Greška pošte je materijalni dokaz u
postupku

Iz HAKOM-a napominju da je dostava sudske dokumentacije jedan od
složenijih postupaka te da im svaku nepravilnost treba prijaviti.

– Mi ćemo utvrditi sve relevantne činjenice bitne za rješavanje
te pravne stvari i ukoliko utvrdimo da postoje propusti –
donosimo odluku u kojoj ćemo to konstatirati. Takva odluka,
koristi stranci u postupku kao materijalni dokaz za osporavanje
učinaka takve dostave, kaže Josipa Đerek, viša stručnjakinja za
pravne poslove u HAKOM-u.

Iz Hrvatske pošte, s druge strane, tvrde da su zaprimili prigovor
Žarka Baučića i ocijenili da je on neopravdan.

Ni pošiljke, ni obavijesti

– Prema onome što smo mi otkrili na terenu poštar je prilikom
dolaska kod korisnika pozvonio na zvono, nikoga nije zatekao kod
kuće i ostavio je obavijest u poštanskom pretincu, kaže voditelj
Odjela za odnose s javnošću Krešimir Dumenčić.

Žarko Baučić, međutim tvrdi da mu tri puta nisu ni obavijest
ostavili. Broj pošiljke dobio je uz pomoć suda u Splitu te tako
uspio preuzeti obavijest o tužbi.

U ovom slučaju radilo se, kaže Dumenčić – o poštaru koji ima
višegodišnje iskustvo i koji je dobar poštar. Na njegov rad nije
bilo značajnih primjedbi. Pošta ga je upozorila, a on tvrdi da je
bio na adresi i obavijest ubacio u poštanski sandučić, piše
HRT.

Katkad korisnici izbjegavaju primiti pošiljku

Poštanski su inspektori u 2021. godini donijeli tri rješenja
kojima je naređeno uklanjanje nepravilnosti, nedostataka ili
propusta. No katkad korisnici izbjegavaju primiti pošiljku. U tom
slučaju, poručuju iz HAKOM-a – postoji službena dokumentacija
prema kojoj se može utvrditi strana kriva za propuste.

– Ovako ispada da sam ja otezao 4-5 mjeseci da se to ne desi.
Nema šanse. Da nije bilo ovakvog poštara i ovog sustava – ja bih
već imao parncu u džepu i već bi mogao nešto raditi, tvrdi Žarko.

U njegovom slučaju sudska obavijest stigla je u ruke korisnika –
pukom srećom. Pogreške se događaju s obje strane, zbog čega je
važno službi za korisnike prijaviti problem ako se pojavi. No to
ne znači nužno da će pošiljka biti i pronađena. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest