
Kako bi spasili liniju o kojoj ovise školarci, ali i svi kojima je potrebna liječnička pomoć, 2020. godine donirali su 20 tisuća kuna
Da je Knin “jedan željeznički ranžirni kolodvor”, rekao je jednom
prilikom predsjednik RH Zoran Milanović, govoreći doduše o
obljetnici VRO Oluja, no istini za volju to nije rečenica koju s
istom sigurnošću možemo ponoviti danas.
Knin, koji je nekoć bio važno prometno čvorište, prvotno
željezničko jer se upravo tamo susreće nekoliko pruga iz
različitih smjerova, gotovo svakodnevno ostaje bez prometne
povezanosti.
Posljednja u nizu ona je sa Šibenikom i Drnišom jer prošlog
tjedna ukinuta je linija Knin-Drniš-Šibenik
prijevoznika Autotransport Šibenik. Lokalnim medijima rečeno
je kako je to zbog visokih troškova, prvotno cijene goriva te
niskog prometa.
Knin već neko vrijeme nema autobuse za Zadar i Split, druga veća
dalmatinska središta, a ostao je povezan još samo sa Zagrebom,
Beogradom te dijelom Bosne i Hercegovine. Na makarsku obalu pak
moguće je stići beogradskim autobusom koji putem staje i u Knin.
Do Splita je moguće samo vlakom.
Inače, vlakom se iz Knina davno nekada moglo do Drvara, a onda i
Prijedora. I danas je zagrebačkom linijom povezan s Gračacem,
Gospićem i Ogulinom dok je prije nekoliko godina prestala voziti
linija Knin‒Kistanje‒Benkovac‒Zadar.
Bilo vlakom ili autobusom, za neke je Kninjane ovakav prijevoz
jedini način dolaska na liječničke preglede jer svi oni
kompleksniji obavljaju se u središtu županije, Šibeniku ili pak u
nešto udaljenijem Splitu. S druge strane, školarci se nerijetko
koriste šibenskom linijom kako bi svakodnevno stigli do škole
i/ili na praksu, stoga smo s gradom provjerili što se dogodilo pa
je dalmatinsko zaleđe izgubilo vezu sa županijskim centrom kojim
sada, budi rečeno, upravlja nekadašnji gradonačelnik
Knina, Marko Jelić.
‘U nadležnosti županije’
Iz Grada Knina kažu da su svjesni teške situacije u kojoj su se
našli sugrađani ukidanjem autobusne linije Knin-Drniš-Šibenik.
“Prijevoz je u nadležnosti Županije i prema našim saznanjima u
završnoj fazi je izrada projekta javnog linijskog prijevoza
putnika na području Šibensko-kninske županije, prema kojemu će
prijevoznici biti financirani iz europskih i županijskih
sredstava”, kažu pa dodaju:
“Ono što ova gradska uprava može učiniti i čini već godinama je
da kroz Program Općih javnih potreba u predškolskom odgoju,
školstvu i visokom obrazovanju sufinancira prijevoz predškolske
djece, prijevoz učenika srednjih škola koji žive u prigradskim
naseljima (Golubić, Pađene i Oćestovo), a nastavu pohađaju u
Kninu i prijevoz svih učenika s područja Grada Knina koji srednju
školu pohađaju u Šibeniku te kroz Program socijalnih davanja
sufinancira cijenu prijevoz osoba s invaliditetom i djece s
teškoćama u razvoju koja pohađaju nastavu radi stjecanja
osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanju u mjestu
prebivališta, a koja nemaju osiguran prijevoz po nekoj drugoj
osnovi.
Iz Autotransporta Šibenik d.d. nas uvjeravaju da organizacija
prijevoza od 5. rujna, kada kreće nova školska godina, neće biti
sporna”.
‘Godinama prometno izolirani’
Istini za volju Knin je svoj “prometni kolaps” doživio izgradnjom
autoceste Zagreb-Split, no svakako nije ugodno ostati bez ionako
rijetkih prijevozničkih usluga.
“Mi u Gradu Kninu, koji smo na neki način već godinama prometno
izolirani, čemu smo se svi nažalost već prilagodili i živote
uredili sukladno tome, svjesni smo važnosti održavanja redovnih
međugradskih autobusnih linija, pogotovo sa središtem naše
Županije, ali smo također svjesni i problema s kojima se susreću
prijevoznici, što je i bio razlog da smo 2020. godine
Autotransportu d.d. Šibenik donirali 20.000,00 kn za održavanje
redovne autobusne linije Knin-Šibenik-Knin, a što je od iznimne
važnosti bilo ne samo za Grad Knin nego i za susjedne općine.
Također, sukladno preporuci Pravobraniteljice za osobe s
invaliditetom, za iznalaženje rješenja za prijevoz onkoloških
bolesnika, Grad Knin je iskazao spremnost, u suradnji s
jedinicama lokalne samouprave na našem području te uz pomoć
Šibensko-kninske županije, pristupiti iznalaženju zajedničkog
rješenja za osiguranje prijevoza osobama oboljelima od malignih
bolesti do zdravstvenih ustanova u kojima ostvaruju potrebne im
medicinske usluge (kemoterapija, zračenje, pregled)”, ističu iz
Grada te zaključuju kako kninski autobusni kolodvor uredno
nastavlja s radom.
Podsjetimo, nekoć je i to bilo upitno jer 2017. godine prijetilo
je kolodvoru zatvaranje jer nalazio se pod podzakupom tvrtke
“Čazmatrans”, a pričalo se kako isti nije isplativ pa će se 2018.
godine zatvoriti. Sve je tada demantirao tadašnji gradonačelnik
Marko Jelić koji je rekao i da će, ako se Čazmatrans na to
odluči, autobusni kolodvor preuzeti grad jer on je stvarni
zakupnik.
“Zbog prometne izolacije u koju smo gurnuti nema dovoljno
rentabilnih linija, a tada ni kolodvorska usluga nema ekonomske
opravdanosti”, govorio je tada Jelić.
Inače, o samom prekidu linija s Kninom i Drnišom pitali smo i
Autotransport Šibenik koji nam pak do objave teksta nije
odgovorio.