Projekt će trajati od 1. listopada ove do 31. rujna sljedeće godine
Vlakom po snijegu. Ali i po kiši, suncu ili mrazu moći će
studenti sljedećih godinu dana za 75 kuna mjesečno, piše u
srijedu Večernji list navodeći da će u povodu Europske godine
mladih 113 tisuća redovnih studenata na fakultet, ali i “na
povremena putovanja” moći povoljno ići HŽ-om.
Novi je to pilot-projekt Vlade, povod je Europska godina mladih,
a riječ je o tome da će 113 tisuća redovnih studenata na
fakultet, ali i “na povremena putovanja” moći ići HŽ-om, naprave
li pokaze za 10 eura.
U Europskoj godini mladih, objašnjavaju iz Vlade, želi se
“upozoriti na važnu ulogu mladih u izgradnji bolje, zelene,
uključive i digitalne budućnosti”, a s obzirom na to da
je “prijevoz vlakom ekološki najprihvatljiviji oblik prijevoza”,
ova im se ideja činila baš zgodnom.
Kažu i da očekuju ne samo zadržavanje putnika koji su i dosad
putovali vlakom nego i povećanje potražnje za kartama,
“što će, u konačnici, rezultirati povećanjem
broja korisnika željezničkog prijevoza”.
Koliko povećanje očekuju, u planu pilot-projekta koji će trajati
od 1. listopada ove do 31. rujna sljedeće godine, nisu otkrili,
ali naznačili su da za tu cijelu godinu trošak ne bi trebao biti
veći od pet milijuna kuna, koliko će doznačiti HŽ-u da pokriju
razlike u pokazima.
S obzirom na broj studenata, to praktički znači da će za svakog
od njih HŽ dobiti 44 kune, odnosno tri kune i sedamdeset lipa
mjesečno, iz čega se da zaključiti da se pretjerana navala
studenata na vlakove ipak ne očekuje.
Naravno, odluče li se studenti masovno prebaciti na željeznicu,
HŽ-u će se iz državnog proračuna isplatiti još koja kuna. A da bi
upravo vlak bio što primamljivije sredstvo za prijevoz,
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture radi na svojevrsnoj
modernizaciji, kako kažu.
“Kontinuirano se obnavlja vozni park”, kažu, pa je trenutačno u
prometu 40 novih niskopodnih vlakova. Također, sredstvima fondova
EU, ističu, sufinancira se i 21 elektromotorni vlak, od kojih će
11 njih biti u gradsko-prigradskom, a 10 u regionalnom prijevozu,
piše novinarka Večernjeg lista Mateja Šobak.