FOKUS NA EURU

Kako nam još više prazne novčanike: Dok kupci gledaju cijenu, proizvođači su postavili drugu ‘zamku’

foto ilustracija - Pixabay.com

Puno je proizvoda domaćih i stranih brendova koje ljudi svakodnevno kupuju, no čije su količine u pakiranje sve manje

Bezbroj je načina zahvaljujući kojima proizvođači i trgovci
obmanjuju kupce, no neki od popularnijih i ponovno učestalijih su
trikovi s gramažom. Naime sve više kupaca primijetilo je kako
proizvođači pokušavaju sakriti rekordnu stopu inflacije tako što
nude manju količinu sadržaja u pakiranju iste veličine.
Proizvođači i trgovci nadaju se kako potrošači neće primijetiti
da se smanjila gramaža određenih proizvoda, piše Slobodna Dalmacija.

Uz to zabrinjava i što sve više proizvođača i korištenju
jeftinijih sastojaka, mijenjaju recepture i smanjuju kvalitetu
proizvoda, što kupci još teže prepoznaju. Jedna Splićanka se
požalila kako je u jednoj trgovini na Sućidru primijetila kako se
klasično Ledo pakiranje smrznutog voća 450 grama prodaje za 24,98
kuna, a do njega novo Ledo pakiranje od 300 grama za istu cijenu
– 24,98 kuna.

“Prodavačica mi kaže kako će Ledo slati samo pakiranje od 300 g
čim se prodaju zalihe od 450 g i tako će manje pakiranje
zamijeniti veće, a cijena ostaje ista’’, rekla je Splićanka.

Asortiman smrznutih proizvoda popularnog domaćeg brenda tek je
kap u moru istovjetnih ili sličnih poteza ovdašnjih, ali i
stranih proizvođača artikala koje svakodnevno kupujemo, a čija se
količina smanjuje.

“Uglavnom, ako ne diraju cijene, onda smanjuju gramaže. Ili dignu
cijene, a kad novi proizvod smanjene količine stave na akciju,
onda se nađe u prodaji po nekadašnjoj cijeni po kojoj se kupovala
veća količina”, pojasnila je I. R., voditeljica dućana robe
široke potrošnje u vlasništvu poznatog domaćeg trgovačkog lanca.

“Sklizak je to teren… U slučajevima kad je cijena identična, a
gramaža nekog proizvoda manja, uistinu se može govoriti o
zavaravajućoj poslovnoj praksi, iako im nitko ne može zabraniti
da imaju istu cijenu po novoj gramaži. To je jedna stvar, ali s
druge strane može dovesti potrošača u zabludu”, komentirala je
Tanja Popović Filipović, voditeljica Centra za edukaciju i
informiranje potrošača (CEIP) sa sjedištem u Osijeku.

“Dužnost trgovca bi pak bila da ne dovodi potrošača u zabludu ne
primjenjujući zavaravajući poslovnu praksu s ostavljanjem
identične cijene, jer ću, ako određeni proizvod po toj i toj
cijeni kupujem godinama, posegnuti za njim misleći kako je sve
ostalo isto. A nije”, dodaje Popović Filipović.

Voditeljica CEIP-a naglašava kako takvim svojim postupkom trgovac
utječe na odluku potrošača da odabere baš taj proizvod, koji
inače ne bi odabrao, nego bi možda posegnuo za jeftinijim ili bi
kupio neku robnu marku.

“Taj dio točno stoji u Zakonu o zaštiti potrošača ,a glasi ‘doveo
u obmanu potrošača da se odluči i učini što inače ne bi’”, navodi
Popović Filipović.

Zanimljivo je kako Popović Filipović priznaje da se u njezin
Centar za edukaciju i informiranje potrošača Hrvati uopće ne
javljaju s pritužbama ovakvoga tipa, jer su zapravo potpuno
izbezumljeni zbog brojnih poskupljenja i priče oko uvođenja eura.
Fokus im je na cijenama.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest