BILJEŽE POJEFTINJENJE

Nije sve poskupjelo, neki artikli su jeftiniji nego lani. Evo o kojim proizvodima je riječ

Goran Kovacic/PIXSELL

Devet najprodavanijih artikala u prvih osam mjeseci ove godine bilježe pad prodaje iznad deset posto u odnosu na 2021. godinu

Zahvaljujući inflaciji poskupjelo je gotovo sve, no ima i onih
proizvoda koji bilježe pojeftinjenje. Prema podacima GfK Hrvatska
među najprodavanijim artiklima trenutno je 26 onih koji bilježe
smanjenje cijene u prvih osam mjeseci ove godine. Na
tom popisu ima i neprehrambenih i prehrambenih proizvoda,
piše Jutarnji
list.

Jeftiniji sok i papar

Pad cijene bilježi smeđi šećer, uz to pale su i cijene gotovo
svih umaka, kao i tortilje i 100-postotnog soka od naranče.
Poskupljenja nije bilo kod cijene papra. Zatim, nešto niže
cijene sada imaju i riblje paštete i biljni namazi, kao
i med, a pala je i cijena popularnog žestokog pića
džina.

Doduše, za Jutarnji list iz GfK upozoravaju da se popis zapravo
odnosi na ukupne prosječne cijene po kojima kupci kupuju
proizvode u kategoriji, a ne na konkretne cijene na policama. To
zapravo u praksi može značiti da su se potrošači, kad su u
pitanju ovi proizvodi, zapravo okrenuli njihovim jeftinijim
varijantama pa iz toga onda proizlazi i niža prosječna cijena.

”Pronašli smo 26 kategorija u kojima su krajnje potrošačke
cijene niže u ovoj godini u odnosu na prošlu godinu. Nije
iznenađenje da su 20 od ovih 26 artikala neesencijalne
kategorije. Te niže cijene najčešće su posljedica downtradinga.
Kupci se u ovim kategorijama okreću B brendovima i trgovačkim
markama ili čekaju A brend na akciji. Koriste različite kupovne
taktike s istim ciljem – uštedjeti na kućnom budžetu”, rekao
je Mladen Kožić, voditelj razvoja poslovanja u GfK Hrvatska.

Popularni proizvodi bilježe pad prodaje

Uz prehrambene, i neki neprehrambeni proizvodi bilježe manje
prosječne cijene. Niža je cijena tampona, univerzalnih sredstava
za čišćenje i vlažnih maramica za čišćenje. Visoke cijene hrane i
ostalih artikala odrazile su se i na potrošačke navike pa
se tako mnogi kupci pomalo odriču pojedinih artikala,
bilo da ih kupuje manji broj kupaca, bilo da ih pojedinci kupuju
rjeđe ili u manjoj količini nego ranije.

Prema podacima GfK, devet najprodavanijih artikala u prvih osam
mjeseci ove godine bilježe pad prodaje iznad deset posto u odnosu
na isto razdoblje lani – riječ je o maslacu, vrhnju, slanini,
trajnim i kobasicama za roštilj, cappuccinu, mineralnoj vodi,
gotovim kolačima i konzumnoj kavi.

Dok petnaest artikala bilježi gubitak količinske prodaje između
pet i deset posto – to su konzervirana tuna, gazirani sok, svježi
i meki sir, čokolada, ulje, omekšivač, brašno, voćni sok,
majoneza, mlijeko, mliječni desert, čips, flips, orašasti plodovi
i šećer, a 12 je kategorija zabilježilo pad volumena do pet
posto. Riječ je redom o kategorijama koje sve bilježe
rast cijena tijekom godine, u čemu predvodi ulje s rastom od 52
posto, brašno koje je skuplje 28 posto, mlijeko 27 posto, dok je
šećeru i maslacu cijena narasla 23 posto.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest