Od 10. siječnja iduće godine neće biti moguće podnijeti prijedlog za upis u knjige poštom ili na gruntovnici
Građani i poduzetnici od sada će svoje prijedloge za upis u
zemljišne knjige moći podnijeti elektroničkim putem, preko javnih
bilježnika do odvjetnika, zahvaljujući čemu će upis postati brži,
učinkovitiji i povoljniji jer su ovim putem javnobilježničke
tarife niže.
Najavio je to ministar pravosuđa i uprave Malenica na završnoj
konferenciji projekta “Upravljanje zemljišnim knjigama” vrijednog
22 milijuna kuna, čija će realizacija omogućiti podatke iz
zemljišnih knjiga i katastra na jednom mjestu, u jedinstvenoj
bazi podataka.
– Izmjene Zakona o zemljišnim knjigama u posljednje su četiri
godine išle u smjeru digitalizacije postupaka, a posljednje
izmjene usvojene u listopadu ubrzat će postupke obnove zemljišnih
knjiga, osigurati njihovu ažurnost te povećati broj katastarskih
čestica u bazi zemljišnih podataka, dodao je ministar.
Novi list donosi da od 10. siječnja iduće godine neće biti
moguće podnijeti prijedlog za upis u knjige poštom ili na
gruntovnici.
Osim digitalnih zemljišnih knjiga, rezultat ovog projekta je i
mobilna aplikacija pod nazivom ‘Moje nekretnine’, koja omogućuje
nove funkcionalnosti dostupne u sustavu e-Građani.
– Putem nje će građani dobivati obavijesti o svemu što se događa
s nekretninama čiji su vlasnici, bez obzira jesu li oni podnijeli
zahtjev ili netko drugi, a tiče se njihove nekretnine, istaknula
je ravnateljica Uprave za građansko, trgovačko i upravno pravo
Ministarstva pravosuđa i uprave Mirela Fučkar.
Zamjenik ravnatelja Državne geodetske uprave Antonio Šustić rekao
je kako se Hrvatska godinama suočava s velikim izazovima kada je
riječ o usklađivanju podataka zemljišnih knjiga.
– Za veliki broji nekretnina imamo različite podatke, a povijesno
naslijeđe jedan je od glavnih razloga. Pouzdani zemljišni podaci
pridonose vladavini prava i pretpostavka su za pokretanje
investicija i kapitalnih infrastrukturnih projekata, istaknuo je
Šustić.