pukovnik i bojnik

Ovo su piloti koji su se uspješno katapultirali iz aviona prije pada. Obojica su već imali drame s MiG-ovima

Filip Kos /Pixsell, Igor Kralj / Pixsell

Piloti su u stabilnom stanju, izvan životne opasnosti te su prevezeni u bolnicu na liječnički pregled. Do pada zrakoplova došlo je nešto prije 14 sati

Pukovnik Zvonimir Milatović i bojnik Ivan Lukan piloti su koji su
se uspješno katapultirali iz MIG-a 21 netom prije pada u
nenaseljenom šumskom području u blizini Voćina u
Virovitičko-podravskoj županiji, piše
Večernji.hr
. Piloti su u stabilnom stanju, izvan životne
opasnosti te su prevezeni u bolnicu na liječnički pregled.

Do pada zrakoplova došlo je nešto prije 14 sati. Jedan je pilot
sam izašao iz šume nakon pada aviona i došao do sela, a drugog je
locirao vojni helikopter te su ga HGSS-ovci uz pomoć mještana
izvukli iz šume. Riječ je o iskusnim i odlikovanim pilotima.

Ivan Lukan, pilot Eskadrile borbenih aviona odlukom tadašnje
predsjednice RH Kolinde Grabar-Kitarović 25. travnja 2017. godine
odlikovan je medaljom ‘Iznimni pothvat’. On je 15. ožujka letio
MiG-om 21 iznad Brodsko-posavske županije kada mu se u jednom
trenutku iznenada ugasio motor. No, zahvaljujući prisebnosti,
Lukan je uspio ponovno upaliti motor i sletjeti u 91. zračnu
bazu na Plesu. Bojnik Ivan Lukan, rodom je iz Zagreba.
Školovanje je počeo 1998., a diplomirao je 2003. kao pripadnik 7.
naraštaja vojnih pilota.

Pukovnik Zvonimir Milatović istu je medalju dobio 2008.
godine nakon što mu se na probi uoči svečanosti povodom Dana
Oružanih snaga RH pokvario motor i otpao dio lijevog krila, tzv.
zakrilice, na zrakoplovu MiG-21. Njemu je odlikovanje dodijelio
tadašnji predsjednik Stipe Mesić, a u obrazloženju je pisalo da
je medalju zaslužio za iskazanu vještinu upravljanja zrakoplovom
u iznimno teškim okolnostima čime je izbjegnut pad letjelice te
su zaštićeni životi ljudi i imovina.  

– Letio sam nisko 950 kilometara na sat iznad stadiona. MiG se
počeo tresti. Motor je čudno zvučao. Strašno je brujao. Odlomio
se i otpao komad lijevoga krila, zakrilce. To je utjecalo i na
hidrosustav bitan za kretanje zrakoplova. Dio je još nekoliko
puta udario u tu stranu MiG-a i oštetio je. Morao sam sletjeti –
opisao je tada Milatović situaciju u kojoj se našao, a zbog svoje
hrabrosti dobio je i nagradu Ponos Hrvatske 2009. godine.  

Pilot Milatović dramu je imao i u studenom 2013. godine kada se u
motor njegovog MiG-a zaletjela ptica. Motor se odmah ugasio, a
pilot je imao sekunde da se snađe i spasi si život te spriječi
još veću nesreću. Milatović je uspio prizemljiti MiG, jurio je po
pisti u Velikoj Gorici te je avion zaustavio na kraju na
livadi. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest