Prema dosad izrađenoj studijskoj dokumentaciji, ukupna procijenjena vrijednost izgradnje dvokolosiječne pruge od Karlovca do Rijeke iznosi 2,46 milijardi eura
Za adekvatno povezivanje riječke luke s tržištima okolnih zemalja
izuzetno je bitna izgradnja dvokolosiječne pruge od Karlovca do
Škrljeva, takozvane nizinske pruge. Taj projekt već godinama
stoji “na ledu”, unatoč više od 125 milijuna potrošenih kuna za
njegovu pripremu.
U kojoj je sada fazi, kada bi izgradnja te pruge mogla započeti i
hoće li je i u kolikom udjelu sufinancirati EU, za
Novi list govorio je Ivan Krešić, predsjednik Uprave HŽ
Infrastrukture.
– Pruga od Karlovca do Škrljeva podijeljena je na dvije dionice,
odnosno na projekt modernizacije željezničke pruge M202 Zagreb GK
– Rijeka, na dionici Karlovac – Oštarije i projekt modernizacije
željezničke pruge M202 Zagreb GK – Rijeka, na dionici Oštarije –
Škrljevo. Oba su projekta u fazi izrade studijske dokumentacije,
što se sufinancira europskim sredstvima. U tijeku su izrade
studija utjecaja na okoliš u cilju ishođenja rješenja o
prihvatljivosti zahvata za okoliš, što je preduvjet za daljnju
pripremu dokumentacije na razini idejnih i glavnih projekata.
Prema trenutačnim planovima, početak radova očekujemo u 2027.
Ranije se govorilo da je procijenjena vrijednost ovog projekta
više od dvije milijarde eura za 110 kilometara pruge. Je li
ta brojka realna, s obzirom na to da će pruga velikim dijelom
prolaziti kroz tunele ili biti na vijaduktima, a u međuvremenu je
došlo do značajne inflacije, Krešić odgovara:
– Prema dosad izrađenoj studijskoj dokumentaciji, ukupna
procijenjena vrijednost izgradnje dvokolosiječne pruge od
Karlovca do Rijeke iznosi 2,46 milijardi eura. Od toga se na
dionicu od Karlovca do Oštarija odnosi 660 milijuna eura, na
dionicu od Oštarija do Škrljeva 160 milijuna eura te na dionicu
Tijani (Škrljevo) – Rijeka 200 milijuna eura.
Na potezu od Karlovca do mađarske granice gradi se dvokolosiječna
pruga, barem na papiru kada je riječ o dionici Dugo Selo –
Križevci. Krešić je za Novi list kazao kako radovi na
rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka dionice
Križevci – Koprivnica – državna granica su u tijeku.
– Radi se duž cijele pružne trase, na relaciji od 42,6 km. U
tijeku su i pripremni radovi na dionici od Hrvatskog Leskovca do
Karlovca, a u idućoj godini očekujemo njihovo intenziviranje. U
tijeku su i radovi na projektu rekonstrukcije postojećeg i
izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Dugo
Selo – Križevci, no oni se trenutačno provode u smanjenom opsegu.
Hoće li i na njima biti revidirana cijena izgradnje, Krešić
ističe kako neće, no…
– Zbog eskalacije cijena na tržištu izazvanih pandemijom
koronavirusa i ratom u Ukrajini, a na temelju zaključka Vlade RH
i Zakona o obveznim odnosima, izvođači imaju pravo na
potraživanja razlike u cijeni. U pripremi je izrada aneksa
ugovoru kojim će izvođaču biti omogućeno podnošenje zahtjeva za
razliku u cijeni te ublažavanje troškova nastalih zbog eskalacije
cijena. Sredstva će za sada biti osigurana iz proračuna, no s
obzirom na to da je s problemom globalnog povećanja cijena
upoznata i Europska komisija, postoji mogućnost da će se u
konačnici navedena potraživanja moći povući iz fondova Europske
unije, ali u ovom trenutku još nemamo informaciju o tome.