Trenutno je u tijeku natječaj za izradu studije kojom će se definirati idejna rješenja izgradnje i uređenja pratećih uslužnih objekata
Na svakih 50 odnosno sto kilometara, ovisno o tome kako studija
pokaže da je najbolje, Hrvatske ceste sagradit će odmorišta za
putnike državnim cestama iscrpljene kilometrima puta.
Djelomično zato što tako nalaže odredba Europske unije, ali i
zato jer odmorišta uopće ne postoje, što u inozemstvu baš i nije
praksa.
Za KAportal iz Hrvatskih cesta pojašnjavaju kako državne ceste,
uz autoceste, predstavljaju prometnice s najvećim intenzitetom
prometa u Republici Hrvatskoj. One trenutno nemaju razvijenu
infrastrukturu pratećih uslužnih objekata odnosno odmorišta na
kojima se pružaju usluge vozačima i putnicima čime bi im se
omogućila sigurnija i udobnija vožnja te
zadovoljila potreba za odmorom kao i dodatnim sadržajima i
uslugama.
No, da li će takva infrastruktura biti i na cestama na području
Karlovačke županije, iz HC-a nam odgovaraju kako će analiza
studije utvrditi lokacije za izgradnju na dijelovima primarne
mreže državnih cesta, uključivo i dijelove državnih cesta koje se
nalaze na transeuropskoj mreži cesta, dodaju.
Trenutno je u tijeku natječaj za njezinu izradu kojom će se
definirati idejna rješenja izgradnje i uređenja pratećih uslužnih
objekata.
Pojašnjavaju kako sve lokacije sadržavat će najmanje sljedeće
sadržaje: broj i raspored parkirališnih mjesta, posebice za
teretna vozila radi odmora vozača, vodu za piće (javna slavina s
vodom za piće, izdvojena ili u okviru nekog objekta/sadržaja),
sanitarni objekt, površine kao i opremu za odlaganje otpada po
procjeni količine i načinu njegovog zbrinjavanja i punionicu za
električna vozila.
Pojedine lokacije sadržavati će i dodatne sadržaje i to crpke za
gorivo, ugostiteljsku ponudu, trgovačku ponudu, smještaj vozača i
putnika, sadržaje za djecu.
– Putovanja, osobito tranzitna, nameću zadovoljenje osnovnog
minimuma potreba svakog korisnika. Stoga oblikovanje i kapacitet
pratećih uslužnih objekata ovisi o veličini i strukturi prometnog
toka. Zbog toga je pri oblikovanju i odabiru lokacije
odmorišta, potrebno analizirati prometne tokove i uzeti u obzir
udio teretnih vozila, svrhu putovanja putnika, izvor i cilj
putovanja putnika, nacionalnu strukturu putnika i njihove navike
te procijeniti strukturne promjene prometnih tokova u doglednoj
budućnosti, objašnjavaju Hrvatske ceste u natječaju kojim traže
tvrtku koja će izraditi spomenutu analizu.