budite oprezni

Hrvatska udruga banaka upozorava na nove phishing kampanje: Evo na što morate paziti

Marko Lukunić / Pixsell

U navedenim lažnim porukama, ističu u HUB-u, najčešće se navodi da je zbog neobičnih aktivnosti na platnoj kartici ili bankovnom računu, bankovna kartica ili račun blokiran, odnosno da je zbog sigurnosnih razloga potrebna izmjena zaporke.

Hrvatska udruga banaka poslala je priopćenje kojim je upozorila
klijente banaka da budu jako oprezni jer su posljednjih nekoliko
dana aktivne phishing kampanje koje ciljaju klijente hrvatskih
banaka radi ostvarivanja financijske koristi i krađe podataka.

“Pokušaji prijevara najčešće se odvijaju putem lažne elektroničke
pošte, SMS poruka i lažnih internetskih stranica, a sve je
popraćeno zlonamjernim, sofisticiranim i vjerodostojnim
korištenjem vizualnog identiteta banaka.
Cilj kriminalaca je preuzimanje tajnih podataka klijenata banke
poput korisničkog imena i zaporke, broja tokena i njegove
jednokratne zaporke za prijavu na digitalne usluge banke, odnosno
preuzimanje tajnih podataka kartica CVC/CVV broja (koji se nalazi
na poleđini kartice i predstavlja sigurnosni kod kartice) kako bi
ostvarili neovlašteni pristup bankarskim aplikacijama
potencijalne žrtve te pribavili protupravnu imovinsku korist”,
stoji u priopćenju HUB-a.

U navedenim lažnim porukama, ističu u HUB-u, najčešće se navodi
da je zbog neobičnih aktivnosti na platnoj kartici ili bankovnom
računu, bankovna kartica ili račun blokiran, odnosno da je zbog
sigurnosnih razloga potrebna izmjena zaporke.

“U takvim porukama se najčešće nudi i poveznica za provedbu
navedenih radnji koji umjesto na službene servise banaka vodi na
zlonamjerne prijevarne servise koji vrlo često izgledaju
uvjerljivo, ali se na takvim stranicama od potencijalnih žrtava
prijevare traži upisivanje osjetljivih podataka”, naglašavaju HUB
u priopćenju u kojem navode da je u cilju zaštite od prijevare
važno znati da banke od svojih klijenata putem elektroničke pošte
i SMS poruka nikada neće tražiti sljedeće podatke:

– PIN bilo koje kartice ili autentifikacijskog uređaja (npr.
token),
– CVV/CVC kreditne kartice;
– unos aktivacijskih kodova za mobilno bankarstvo na internetske
stranice;
– presliku osobnih dokumenata;
– instalaciju nekog alata poslanog putem e-mail poruke ili
SMS-a;
– datum, vrijeme i iznos transakcije ili pristupni kod za prijavu
na internetsko bankarstvo.

Više informacija pronađite u objavi za medije koja se nalazi u
prilogu i na internetskoj stranici
HUB-a
.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest