E-Potpis i E-Pečat zamjenjuju fizički potpis i pečat, time se može koristiti 1,73 milijuna građana koliko je ih je trenutno u sustavu e-Građani
Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva (SDURDD)
predstavio je u utorak novu platformu s elektroničkim uslugama
e/m-Potpis i e/m-Pečat, koje su dostupne svim građanima, državnim
tijelima i poslovnim subjektima putem sustava e-Građani ili
izravno na toj platformi, donosi Hina.
Na platformi je trenutno 641 javna i državna institucija koje
koriste te usluge u radu, rekao je na obilježavanju
završnice projekta državni tajnik SDURDD-a Bernard
Gršić.
Oznaka e/m za elektroničke usluge znači da se njima može
pristupiti i koristiti i putem mobilnih telefona, a te usluge i
platforma razvijene su u sklopu projekta “Uspostava platforme s
elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat” koji se provodi
od kraja 2018. do ožujka 2023. godine.
“Taj je projekt ‘kotačić’ u mehanizmu digitalizacije javne uprave
i dio digitalne transformacije društva, jer se omogućava svim
javnim i državnim tijelima digitalni potpis i pečat, što znači i
da papiri odlaze u povijest kao i bržu i bolju komunikaciju
građana i institucija”, istaknuo je Gršić.
E-Potpis i E-Pečat zamjenjuju fizički potpis i pečat, time se
može koristiti 1,73 milijuna građana koliko je ih je trenutno u
sustavu e-Građani, ali i svi ostali, pri čemu je Gršić naglasio i
da e ili digitalni potpis vrijedi samo u digitalnom okruženju,
ali ne i kada se papir isprinta.
Naznačio je da se primjerice koristi u MUP-u za kazne koje su
potpisane digitalno, kao i za ugovore koje građani potpisuju za
kupnju i prodaju te drugo.
Gršić je važnim poručio da su te usluge namijenjene svima, kao i
da ih građani koriste jer bez toga su “samo žice i serveri”, a
smatra i da digitalni potpis i pečat omogućavaju i lakše
podnošenje elektronički potpisanih dokumenata za različite svrhe
u javnim institucijama.
Voditelj projekta Igor Ljubi naveo je da je projekt vrijedan oko
tri milijuna eura (ili 22,5 milijuna kuna) i u cijelosti
financiran iz EU-a, te je praktički završen prije službenog roka
krajem ožujka 2023., a očekuje se da će donijeti mnoge koristi,
od brže i efikasnije komunikacije s državnim tijelima do
smanjenja troškova poslovanja.
Rješenje za usluge i platformu razvila je agencija AKD, koja je
taj posao dobila na međunarodnom natječaju, a njezin glavni
direktor Jure Sertić istaknuo je da je odrađen složen posao
“objedinivši EU direktive i regulative”.
Podsjetio je i na druge, kako je kazao, uspjehe AKD-a u
digitalizaciji, poput sustava sljednosti duhanskih proizvoda i
digitalne covid potvrde, kao i osobnu e-iskaznicu, za koju su,
kao i za svoju mobilnu aplikaciju Certilia (omogućava digitalni
potpis dokumenata) dobili i europska i svjetska priznanja.
“Brend Certilia kojeg smo razvili i zaštitili vrijedi oko 50
milijuna eura, što je veliki uspjeh za jednu državnu agenciju, a
cilj svega što radimo, pa tako i na ovoj platformi je da hrvatski
građani imaju sve najbolje što nudi digitalna tehnologija.
Čestitamo Vladi što je digitalnu i zelenu tranziciju definirala i
kao smjera razvoja Hrvatske”, poručio je Sertić.